Avatar billede avarjo Nybegynder
10. februar 2006 - 18:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre en dørtelefon ?

Hejsa
Jeg vil høre om der er nogen her, der ved om man kan "fixe" en dørtelefon så den ikke ringer så H..... HØJT på "Brummeren", der er indbygget, men istedet måske kan give en lille fiks lyd i en lille højttaler eller lign. istedet.
Jeg har et link herunder til modellen jeg har i mit hjem, og der er link på siden til div. diagrammer osv.

http://www.videx.dk/new/vis_vare.php?mode=E&id=105

Jeg havde tænkt mig at jeg måske kan bruge en gammel bund-højttaler fra en pc'er. Men spørgsmålet er om dørtelefon-systemet kan trække det? Her har jeg brug for en ekspert's vurdering(se diagrammerne på linket ovenover). Jeg kan sagtens det med lodning og ledninger osv.
Avatar billede clausbr Nybegynder
10. februar 2006 - 19:27 #1
Jeg har en kontakt på så jeg kan slå den fra men hvis du ønsker at kunne sku ned for lyden kan du
Bruge en (Modstande) eller (diode) ..(vol kontakt) kan købes hos http://www.brinck.dk/
Avatar billede avarjo Nybegynder
10. februar 2006 - 19:33 #2
Kan man indkoble en lysdiode? Så man får et lyssignal istedet for lyd? Og kan den kobles på istedet for brummeren(erstatte brummer i kredsløbet)?
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 19:57 #3
Jeg er selv elektrikker, og foreslå at du køber et potentiometer(Volume knap) og montere på din højtaler, da du så trinløst kan justere den.

Den kan købes hos en Radio/TV reperatør.
Eller du kan kontakte mig og jeg kan sende en til dig.....
Avatar billede avarjo Nybegynder
10. februar 2006 - 20:05 #4
Til find-us; det vil sige, som jeg har forstået det, jeg kan altså istedet for brummeren tilkoble en lille højttaler med et potentiometer til regulering af lydstyrken, hvad det end nu må være for en lyd der eventuelt kommer ud ?
Avatar billede mrrius Nybegynder
11. februar 2006 - 14:11 #5
jeg mener at der inden i dør telefonen er 2 pontentiometer, hvor du på den ene kan skrue på volumen. Den anden skal du ikke røre ved.
Linket, viser en tlf , som ligner den vi har i ejendommen, og montøren viste mig hvor man skruer på volumen, dengang. jeg har desvære glemt hvilken. Derfor tør jeg ikke sige prcis hvilken du skal skrue på, samt jeg er ikke helt klar over om vores dør tlf er precis den samme.
Avatar billede avarjo Nybegynder
11. februar 2006 - 17:04 #6
Tak find-us. Jeg har monteret 2 små højttalere fra en gammel walk-mann, som jeg har parrelkoblet og så har jeg serie-forbundet det hele igennem et potentiometer på 100 ohm, og tilsluttet dør-telefon istedet for brummeren. Og det virker :-)
Avatar billede find-us Nybegynder
12. februar 2006 - 18:42 #7
Det var godt du fik det til at virke og takker for point...