Avatar billede none_profit Nybegynder
21. februar 2006 - 21:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OBJECT lag?

Hmm hej.
Sådan en OBJECT Editor eller hvad den nu kaldes.
Er den bygget på to lag eller???? Man har jo både mulighed for at skrive en kode, og udføre en kode ... Så den må jo selv have et eller andet til at kende forskel mens man taster og når man laver f.eks. en ExecCommand med javascript.

Er der en måde at skilde de to ting ad til f.eks. to forskellige <Inputs> eller noget.????
Avatar billede milandt Nybegynder
22. februar 2006 - 11:55 #1
Avatar billede milandt Nybegynder
22. februar 2006 - 11:56 #2
Avatar billede none_profit Nybegynder
22. februar 2006 - 14:24 #3
Ja der er en del om Objects, men synes ikke jeg kan finde noget om nettop det der :(
Avatar billede milandt Nybegynder
22. februar 2006 - 16:32 #4
i så fald forstår jeg ikke dit spørgsmål.. hvad mener du med om en OBJECT editor er i to lag? og hvad mener du overhoved med "editor"? er det overhoved html-elementet <object> du mener?
Avatar billede none_profit Nybegynder
22. februar 2006 - 17:30 #5
He he.
Der er en Object classid der svare lidt til en textarea, bort set fra at den er opbygget mere som en HTML side end et Input, så du har mulighed for at afvikle HTML.

Editoren kan indeholde to ting. Afvilet HTML, og indtastet HTML hvis du ved hvad jeg mener...

Du kan skrive f.eks. <br>, eller få den til at udføre en <br>.

Men uanset om <br> er noget du har tastet ind, eller om det er noget den har udført, så bliver det hele sendt afsted i EN pakke hvis du har lavet en form for Submit
Avatar billede none_profit Nybegynder
23. februar 2006 - 16:41 #6
http://www.devguru.com/features/tutorials/wysiwyg/wysiwyg6.html

Det kan måske hjælpe med hvad jeg mener.
De to billeder nederst på siden viser den samme del, bare i to forskellige visninger.
Avatar billede none_profit Nybegynder
14. marts 2006 - 17:45 #7
d