Avatar billede cdmann Nybegynder
22. februar 2006 - 13:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

menu med id vises i target fra database hvordan

Kære Eksperter.

Jeg har lavet en table I en database der hedder :
vmenu den har 3 rækker
id
link
tekst

Jeg har på min side en index.html der har 4 opdelinger.
de 2 af dem er venstreside.php og den anden hojreside.html
Nu ville jeg gerne i højre side have en menu der åbner rækken ”tekst”
når man klikker på det ord fx ”Forsiden” der står i rækken link.
Order ”Forsiden” fremkommer ved at jeg skriver det ind i databasen
selv , blåt som almindeligt ord, dvs jeg går bare ind i databasen med
phpmyadmin og lukker rækken op og skriver ordet ”Forsiden” i rækken link der.
Nu forestiller jeg mig at når man derefter klikker på ordet ”Forside” så kommer
rækken tekst (ses) frem i target=”midt” i index.html , altså den midterside
i index.html den hedder midt.php
Jeg har drømt om at det skal være sådan at id er bestemmende for
hvad for en tekst der vises i midt.php så er der fx mange for fx
”Forside”
”Læs Ide”
så er et klik på en af dem bestemmende for hvad for en tekst der vises
i midtersiden i index.html
Det er nemt nok at lave med html, det er bare et link med target der skrives
ind i rækken link og så henvise til en html side men det er ikke formålet,
formålet er at det ikke er en html eller php side der vises men det som
står i rækken tekst svarende til det ”ord” der står i rækken link.
Jeg har forsøgt mig lidt.
Den kan også godt nok ses og den finder også godt nok id men
der vises ingen ting i midt.php , da jeg ikke ved hvordan
jeg kan lave det.
Kan i hjælpe med den php/Mysql side at en drøm.

<?php
$conn = mysql_connect("  // Åben databasen

$sql = "SELECT * FROM vmenu";
$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)) {

$sql2 = "SELECT * FROM vmenu WHERE id=$row[id]";
$result2 = mysql_query($sql2) or die(mysql_error());
while($row2 = mysql_fetch_array($result2)) {

echo "<a href=\"?id=$row[id]\">$row[link]</a><br>";

}

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. februar 2006 - 16:30 #1
Jeg tror jeg ville tilføje et ekstra felt, som du så kunne kalde target.
Dermed ville du kunne lave:

$query = mysql_query("SELECT * FROM vmenu");
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
echo '<a href="'.$row['link'].'" target="'.$row['target'].'">'.$row['link'].'</a>';
}
Avatar billede cdmann Nybegynder
22. februar 2006 - 17:02 #2
Parse error: syntax error, unexpected ';', expecting ']' in
on line 35

echo '<a href="'.$row['link" target="'.$row['target'].'">'.$row['link'].'</a>';

Der må være en eller anden fejl i linje 35.
Men det ser da lovende ud ? eller gør det : )
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. februar 2006 - 17:04 #3
echo '<a href="'.$row['link']." target="'.$row['target'].'">'.$row['link'].'</a>';
Avatar billede cdmann Nybegynder
22. februar 2006 - 17:16 #4
Hvad er forskellen på

echo '<a href="'.$row['link" target="'.$row['target'].'">'.$row['link'].'</a>';
og
echo '<a href="'.$row['link" target="'.$row['target'].'">'.$row['link'].'</a>';

?
Ingen af dem kan
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. februar 2006 - 18:10 #5
Jeg ved ikke om jeg laver noget forkert.
Det skal være:
echo '<a href="'.$row['link']." target="'.$row['target'].'">'.$row['link'].'</a>';
Altså href="" skal være det samme som mellem >...</a>
Det ser ud til den fjerner ']. fra den første  $row['link'] ting...
Avatar billede cdmann Nybegynder
22. februar 2006 - 22:41 #6
Mig ikke forstå ?
Hvad har det med id at gøre ?
Jeg kan ikke se om du mener "  eller '"
Andre ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. februar 2006 - 22:44 #7
echo '<a href=" ' . $row['link'] . ' " target=" ' . $row['target']  . ' ">' . $row['link'] . '</a>';
Avatar billede cdmann Nybegynder
22. februar 2006 - 23:54 #8
Nej ikke rigtig kan jeg få den til at virke.
Ej heller se hvordan den skal kunne
Mærkeligt for rigtig ! mange php sider har det som fx

http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showgroup_id=9
Hvor man kan se id i toppen men hvordan koden er jo skjult
Noget kan jeg dog se som fx
<td class="module-tablebodies" style="padding-bottom: 2px; background-color : #FFFFFF; " onMouseover="this.style.backgroundColor='#b6cce0';" onMouseout="this.style.backgroundColor='#FFFFFF';">
<p>5. <a href="http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=535">Xandros SurfSide</a>

Selv om de jo har lagt en hel php fil ind her med hvad er der med der id=535 ?
Peger den på en database et sted ?
Hvordan ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2006 - 07:48 #9
Jeg tror ikke der bruges frames til:
http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showgroup_id=9

Hvis jeg bruger denne måde, så laver jeg det oftest så hele siden reloades.
Avatar billede cdmann Nybegynder
23. februar 2006 - 13:20 #10
Jeg har selv løst det.
Ikke noget at det du sagde virkede.
Beklager
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2006 - 13:22 #11
Godt så!