Avatar billede sandholm Nybegynder
22. februar 2006 - 17:37 Der er 13 kommentarer

2 windows installationer på 2 harddiske - Slette den ene

hej...

Jeg har en lille og en stor harddisk.

Jeg har et styresystem på den begge 2. Da jeg mangler pladsen, og jeg gerne vil slippe for at vælge styresystem når jeg starter op, vil jeg lige høre hvordan man sletter det ene af de to systemer? Har set det før, men glemt det...

Håber der er en der kan hjælpe...
Avatar billede allanfo Praktikant
22. februar 2006 - 17:40 #1
Er det WinXP på dem begge? Hvilken vil du beholde (hvilket drevbogstav ligger den du ønsker at beholde på)?
Avatar billede sandholm Nybegynder
22. februar 2006 - 17:41 #2
Ja. det er XP dem begge... Vil gerne beholde den på D:
Avatar billede allanfo Praktikant
22. februar 2006 - 17:47 #3
Har du prøvet at slette windows-mappen på det andet drev?
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2006 - 17:48 #4
Start- Kør - msconfig, dernæst vælg faneblad: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini
Avatar billede sandholm Nybegynder
22. februar 2006 - 17:49 #5
Jamen kan man det? Er det nok... Hvordan er det så liiiii man sætter den instilling der gør, at man ikke kommer i den menu hvor man skal vælge OS
Avatar billede sandholm Nybegynder
22. februar 2006 - 17:50 #6
-- Kalp... Og derefter kan jeg bare slette mappen/Formatere drevet?
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2006 - 17:50 #7
Du skal først fjerne det eneste windows... og så køre den kommando jeg nævnte
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2006 - 17:50 #8
eneste = det ene
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2006 - 17:51 #9
sorry for spam.

men ja.. slet mappen for det er nok, men du kan også formattere drevet
Avatar billede sandholm Nybegynder
22. februar 2006 - 18:07 #10
Hmm... Den "hopper" bare af når jeg siger slet... DEn sletter ikke mappen... Ej heller i fejlsikret tilstand kan det lade sig gøre.
Avatar billede jonasdreyer Nybegynder
22. februar 2006 - 18:09 #11
Højreklik på drevet og vælf formatering? Eller smæk Win XP CD i. Og tag det derfra
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2006 - 18:09 #12
Formater c-drevet fra din XP-skive og når det er gjort skal du køre en FIXBOOT
Avatar billede morhan Novice
23. februar 2006 - 08:49 #13
Inden c-drevet formateres, er det vel værd at undersøge, om de nødvendige bootfiler er til stede på d-drevet?