Avatar billede sasja Nybegynder
23. februar 2006 - 21:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke installere pakker, jeg downloader fra internettet

Jeg opdagede først problemet, da jeg ville installere java på min 1½ måned gamle computer for et par uger siden, så jeg kunne komme på netbank.  Online installationen gik igang, men gav efter et stykke tid denne fejlmeddelelse:

"error 1335 the cabinet file msi2a.tmp required for this installation is corrupt and cannot be used.  This could indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with this package" (andre gange er det msi4a)

Offline installationen siger bare "Error reading setup initialization file".

Jeg kører det hele fra suns hjemmeside (5.0 update 6).

Derefter prøvede jeg at downloade Adaware og avg for at scanne harddiscen for evt problemer, men jeg kan heller ikke installere disse pakker.  Jeg kunne installere Norton anti-virus fra en cd - den scannede min harddisk, men fandt ingen fejl.  Da den prøvede at downloade updates, kunne den ikke installere dem.  Det er som om noget ødelægger mine downloads.  Jeg fandt en gammel downloadet installationspakke af adaware, der virkede fint - den fandt desværre ikke andet end småfejl.

Jeg havde på et tidspunkt den firewall, der kommer med Antec boards og gør noget i denne stil, men den er forlængst afinstalleret, og jeg har siden downloadet og installeret flere programmer (bla zonealarm firewall).

Jeg har taget en screenie af de processer, der kører på computeren: http://img.photobucket.com/albums/v285/sasjaf/Unavngivet.jpg

Jeg havde tænkt mig at geninstallere windows (har windows på sin egen partition af denne grund), men når jeg booter fra windows cd'en, kan den ikke finde mine harddiske.  Det skyldes formentlig, at de er sat i raid0 - det var et helvede at sætte op (flere dages intens frustration), så bortset fra besværet med at tage backup af harddiskens indhold er det *virkelig* noget, jeg gerne vil undgå at gøre igen.  Er der ingen her, der kan give et bud på, hvad der kan være galt?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2006 - 21:25 #1
det lyder som defekte ram

prøv at hente memtest86  og scan for en sikkerhedsskyld  thhp://www.memtest86.com
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2006 - 21:25 #2
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 22:05 #3
http://www.google.dk/search?q=msi+error+1335&meta=
Jeg har fundet eksempler på flere forskellige programmer der laver den fejl.
Ved dig er det alle programmer.

Måske det ville hjælpe at gå i kommandoen Kør og skrive: sfc /scannow og trykke enter.
Du skal bruge sandsynligvis bruge din windows cd.

Prøv også denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;310353
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
23. februar 2006 - 22:11 #4
Det er muligt du kan komme ud af dine problemer ved at afinstallere 5 update 6, og istedet finde den forrige fil J2SE Runtime Environment 5.0 update 5, har selv haft problemer med update 5.0 update 6.
Avatar billede sasja Nybegynder
27. februar 2006 - 09:36 #5
Tak for jeres gode forslag!  Jeg har endelig haft tid til at afprøve dem her i weekenden, desværre uden held.  memtest viste stadig 0 fejl efter at have kørt i halvanden time.  scannow fandt ikke nogen fejl.  5.0 update 5 kunne heller ikke installeres.  Så der er vist ikke andet for end at geninstallere windows, raid eller ej *suk*
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. februar 2006 - 09:51 #6
Du har en mulighed mere at køre dette program:

http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Avatar billede sasja Nybegynder
28. februar 2006 - 10:43 #7
Tak, men det virkede heller ikke :-(

Jeg tog tilsidst konsekvensen og geninstallerede windows i går - det var faktisk ikke så besværligt anden gang.  Men til min store overraskelse og ærgrelse løste det IKKE problemet!  Hvad pokker kan der være i vejen :'-(
Avatar billede levithan Nybegynder
28. februar 2006 - 10:46 #8
det er et hardware problem. kørte du memtest86 igemmen?
Avatar billede sasja Nybegynder
01. marts 2006 - 00:09 #9
Ja, jeg kørte den flere gange igennem, og der var ingen fejl.  Kan der være noget galt med ram'en alligevel?  Eller kan det være harddisk/raid0, der giver problemer?
Avatar billede sasja Nybegynder
01. marts 2006 - 09:11 #10
Jeg har kørt memtest86 igennem igen flere gange (incl test 9) for en sikkerheds skyld, og der er stadig 0 fejl.  Jeg har også prøvet at hente og installere den problematiske pakke fra en anden computer på netværket for at test, om det kunne være router/switch/opkobling, det er galt med, men det virkede fint.
Avatar billede sasja Nybegynder
05. marts 2006 - 13:19 #11
Jeg fik tilsidst downloadet java på min mands computer og fik pakken kørt og installeret ved at køre den direkte fra en flash stick - men da jeg prøvede samme trick med min grafikkort driver, kunne den ikke køre ("the executable you are attempting to run has been corrupted").
Avatar billede boxer Nybegynder
05. marts 2006 - 14:45 #12
Måske skal du prøve med en repair af windows:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Læse hele linket inden du går igang.
Avatar billede sasja Nybegynder
05. marts 2006 - 18:18 #13
Det har jeg prøvet (inden jeg geninstallerede windows, hvilket ikke ændrede noget, så jeg tvivler på, det er en fejl i windows installationen).
Avatar billede boxer Nybegynder
05. marts 2006 - 18:43 #14
Hvis du har 2 ramblokke, kan du prøve at tage den ene ud og se om det hjælper. Prøv det med begge ramblokke.
Avatar billede malu100 Nybegynder
22. marts 2006 - 16:23 #15
har lige haft samme problem jeg satte et nyt dvd drev i og fandt ud af at det kørte i pio mode ved ikke hvorfor satte så det gamle drev i igen og så kørte det
malu
Avatar billede sasja Nybegynder
18. juni 2010 - 23:09 #16
Lukket - husk at give mulighed for tilkending af points :)