Avatar billede mccookie Seniormester
26. februar 2006 - 12:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flash til Nikon D70s

Hejsa

Jeg har lykkeligt købt mig et Nikon D70s kamera, hvilket valg, jeg er utrolig glad for.

Nu er jeg kommet frem til den konklusion, temmelig hurtigt endda, at jeg må have mig en blitz :)

Jeg har kigget på Nikons egen blitz SB800(Den helt store) og den vil jeg gerne have, den ligger i ca. 3200 kr herhjemme og det er fint nok.

Nu vendte jeg mit blik mod Internettet den anden aften og fandt en  pakkeløsning med diverse andre nicestuff incl. blitz for ca. 3200 kr i USA.

Nu inden jeg bestiller, tænker jeg hvad med told/moms mv. hvordan fungerer det i DK? Uanset om jeg skal lægge 25% oveni den pakke eller ej, så vil der være besparelse at hente!!

Er der nogen der har erfaring med handel via nettet i udlandet? og så gerne erfaring med hvordan man forholder sig med moms og sådan. Er det kun de 25% moms der skal oveni prisen og hvorfor betaler man dem osv. osv.

Lytter gerne....

Evt. henvisninger til gode fotosider i udlandet!!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2006 - 14:59 #1
www.kamerashop.dk er billigt og har det der skal til.
Avatar billede mccookie Seniormester
26. februar 2006 - 16:17 #2
Nordicwolf>>>

Jeg ved ikke hvilket kamera du har og har købt ved nævnte forhandler. Dog må jeg konstatere at Nikon SB800 flash ligger ca. 300,- over denne generelle markedspris i DK.
Ligeledes kostede D70s væsentligt mere hos nævnte forhandler, set i forhold til den pris jeg gav i den almindelige detailfotoforretning sidste sommer (Rødovre).

Så billigt er den ikke set i forhold til mit spm. håber at afvisningen er veldokumenteret?

Mvh.
Henning
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2006 - 23:30 #3
Ja selvfølgelig, jeg var i den tro at det var rimelige priser de havde, men det syn har jeg nu fået rettet.
Så det er helt iorden.
Avatar billede mccookie Seniormester
27. februar 2006 - 00:07 #4
Men det er jo en jungle uden lige :)
Avatar billede munken44 Nybegynder
30. marts 2006 - 11:29 #5
Prøv at se efter flashen i tyskland! Så slipper du med at betale 16% moms. For du skal nemlig betale den danske moms når du køber fra lande uden for EU. Men der jo kun hvis du bliver taget....;o) Mange firmaer i USA vil gerne sende dit køb som en gave og derved minskes risikoen for at blive taget vist. Men jeg vi anbefale at tjekke feks. www.TECHNIKdirekt.de hvor du vil kunne spare ca. 500,- i forhold til dk når man har regnet portoen med i.
Avatar billede streetboy Nybegynder
10. april 2006 - 00:24 #6
Hej mccookie

Tillykke med dit valg
jeg har købt en uoriginal flash Sigma Ef 500 desuden en Sigma 300 mm
som jeg er tilfreds med
Avatar billede streetboy Nybegynder
10. april 2006 - 00:27 #7
Avatar billede mccookie Seniormester
09. oktober 2006 - 14:42 #8
Har købt en flash på Ebay ;)
Avatar billede mccookie Seniormester
09. oktober 2006 - 14:42 #9
Lukker