Avatar billede none_profit Nybegynder
28. februar 2006 - 21:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

En server man kan installere?

Hej, jeg er begyndt at kikke på JSP, men er desværre ikke noget særlig langt da jeg bare ikke kan få en server op at køre.
Jeg har i forvejen IIS installeret da jeg programmere ASP til dagligt. Nu har jeg så prøvet at installere både Resin og Tomcat, men ingen af dem gider. Tomcat snakker om at jeg mangler Virtual Mashine, og Resin har nogle dll filer den ikke kan få rettigheder til at installere...

Nogen der ved hvordan jeg får en af disse to til at virke, og måske hvordan jeg får dem til at arbejde sammen med IIS??
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
28. februar 2006 - 21:51 #1
uanset hvad har du brug for 2 ting:
1. en java JDK (evt. en JRE i nogle tilfælde)
2. en JSP/servlet container (evt. en J2EE  server).

Som start vil jeg anbefale at du benytter tomcat, men det lyder som om du ikke har installeret en JDK
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 22:17 #2
baade Tomcat og Resin kan bruges standalone (typisk paa port 8080) eller
sammen med en web server (IIS eller Apache)

hvis du bare skal udvikle ville jeg bruge port 8080 og ikke spekulere over
integrationen

IIS-Tomcat er kendt for at vaere problematisk - til IIS ville jeg klart vaelge Resin

generelt vil jeg anbefale Tomcat (og Apache-Tomcat virker fint)

og fsconsult har nok ret - du mangler din JDK for at faa Tomcat til at funke
Avatar billede none_profit Nybegynder
28. februar 2006 - 23:59 #3
Ok. Og ved container går jeg ud fra at du mener JSP server.

Nogen der har et link til JDK. Har været inde på sun.com, og synes ikke jeg kan finde noget der
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2006 - 00:03 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2006 - 00:04 #5
du kan godt have flere containere i en server, men for nu kan du godt
betragte container og server som synonymer
Avatar billede none_profit Nybegynder
01. marts 2006 - 12:04 #6
Ok.jeg takker.
Mangler bare svar fra dig også, så takker jeg for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2006 - 14:05 #7
ok