Avatar billede insideout Nybegynder
01. marts 2006 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stifinder - kan ikke læse filer på dvd?

Hej

Jeg har nogle store backup *.avi hjemmevideo filer liggende på dvd skiver.
Jeg kan godt læse de skiver hvor filerne ikke er over 2 GB men på nogle skiver er de over 2 GB og den kan jeg ikke læse, DVD-rw-drev (f:) slår over til Cd drev (f:) og jeg kan ikke se de *.avi filer der ligger på DVDen.
Jeg tror det har noget med disse 2 GB at gøre, for jeg kan huske at nero oplyste mig om dette da jeg brændte filerne over, men det var kun at DVDen ikke kunne læses på win98.
Jeg vil lige oplyse at jeg efter backup har formateret min harddisk og lagt winxp ind igen men jeg kan ikke se det skulle være noget problem.

Please er der en der har en idé om hvordan jeg løser dette?

Mvh, en der er ved at panikke ;-)

Henrik
01. marts 2006 - 10:22 #1
... har du valgt NTFS format under HD formatering ? (Anbefales)...
Avatar billede insideout Nybegynder
01. marts 2006 - 10:33 #2
Jep, mine harddiske er i NTFS format.
01. marts 2006 - 10:47 #3
... hmmm.. lige en hurtig:
[Enhedshåndteringen] - [Find DVD drevet] - [Fjern] - Genstart -

Er din putter fuld opdateret mht WindowsUpdate...
Har du korrekte drivers til din Hardware...
Avatar billede insideout Nybegynder
01. marts 2006 - 11:16 #4
Har nu prøvet at fjerne drevet og genstarte men dette hjalp ikke.

Min putter er fuld opdateret og xp finder drevet så driver skulle være i orden.

Jeg kan jo også brænde både DVDer og CDer samt læse DVD skiver med filer under 2 GB så jeg tror mere det er der problemet ligger.

Bare jeg nu ikke har lavet noget galt under brænding af disse DVDer så jeg ikke kan få adgang til disse *.avi filer.
03. marts 2006 - 09:59 #5
Lige en hurtig:

For at dele problemet på midten - ka' CD'erne læses af en anden putter ???
Avatar billede insideout Nybegynder
16. juli 2006 - 11:36 #6
En formatering hjalp på problemet, træls løsning men jeg så ikke anden.

Takker for dine forsøg.