Avatar billede bjarke-b Nybegynder
02. marts 2006 - 19:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl med MySQL (IIS + PHP)

Jeg får følgende fejl på min side

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\webs\onskeseddel.dk\wwwroot\functions\dbconnect.inc on line 8

Det er en windows maskine med IIS og PHP Version 5.1.2 installeret, jeg har googlet lidt og kan se at MySQL til php ikke er standard i 5+ versioner - men jeg kan ikke læse mig frem til hvordan jeg løser problemet.

Nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede jackass- Nybegynder
03. marts 2006 - 12:43 #1
Læs PHP installationsvejledningen ordenligt igennem. Der er flere måder du kan sætte det op på.

Hvis det er med DLL extensions, skal du bl.a. kigge på extension=php_mysql.dll i din php.ini
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
07. august 2007 - 18:29 #2
luk