Avatar billede dakine Nybegynder
07. marts 2006 - 11:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB-key: Vil gerne have PIN-Code sikkerhed på.

Hej.

Ved ikke om overskriften nogenlunde beskriver det jeg gerne vil. Altså jeg vil gerne, hvis der kan lægges et sikkerhedslag på, således, at man promptes for en PIN-Code for at kunne se data på min USB-Key.

Er det nogen der kender sådan et stykke gratis-software?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 11:51 #1
Kryptering er dit svar med mindre den er en af den nye type UBS key's der har det indbygget.
Avatar billede dakine Nybegynder
07. marts 2006 - 11:56 #2
Kryptering er selvfølgelig også en mulighed. Min key har ikke noget indbygget til dette, men det kan vel findes ud af.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 12:17 #3
Kryptering er så mit forslag, da den kan promte for password.

Der finde flere forskellige freeware versioner, men jeg bruger selv PGP som har en stræk krytpetringalkoritme.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 12:22 #4
Avatar billede dakine Nybegynder
10. marts 2006 - 08:42 #5
Det lykkes mig ikke at få den MemoryBar-ting til at virke. Den påstod, at der ikke var tilsluttet nogen USB-Key, hvilket der var.

Til gengæld fandt jeg et andet, tilsyneladende udemærket, program ved navn 'Cryptainer LE'. Denne gratis version har dog en begrænsning på maks 25MB krypteret partition. Betaler man kan den vist klare mange GB. Men 25MB er jo rigeligt, hvis der er tale om f.eks nøgler til Homebanking.

I har kun smidt kommentar. Hvis I vil dele point smid lige et svar.

Tak for hjælpen. I ledte mig på rette kurs, selv om jeg fandt et andet program. :o)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
10. marts 2006 - 22:21 #6
Nej jeg ønsker ikke nogle :)
Avatar billede dakine Nybegynder
14. marts 2006 - 11:41 #7
Så må jeg selv lukke sagen.