Avatar billede lademan Novice
07. marts 2006 - 19:27 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar?

Hej

Jeg skal have en ny bærbar og vil gerne have jeres råd.
Den skal være lille (ca 14"), være kram (gerne anerkendt mærke - simple but good), og så må den max koste 8000.

Hvilken bærbar ville i anbefale? (gerne link)

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede lademan Novice
07. marts 2006 - 19:28 #1
Butikken må gerne ligge i København
Avatar billede lademan Novice
07. marts 2006 - 19:32 #2
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 19:46 #3
Celeron M er ikke så godt - den mangler muligheden for selv at justere hastigheden på cpu når der køres på batteri, så den vil altid køre på FULD power.
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 19:46 #4
Ellers er specs ok.
Avatar billede lademan Novice
07. marts 2006 - 19:50 #5
Har du forslag til en god computer - gerne fra butik i kbh?
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 19:57 #6
Hvad er dit budget?
Avatar billede lademan Novice
07. marts 2006 - 19:58 #7
Avatar billede lademan Novice
07. marts 2006 - 19:58 #8
max
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 20:21 #9
desværre er de kompakte compz med 14 tommer og ned efter som regel dyre, da små dele koster. Hvad skal den bruges til? Det er nemt nok at finde en billig comp der er lille og let, men hvis den så kun opfyleder ½ af dine krav er det jo ikke så fedt.

men til 8000 og lille og kompakt vil jeg foreslå

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113060 toshiba er virkeligt godt kram og den har selvstændigt gfx kort og er lille og kompakt

Men hvis du har nogle krav til comp, eller kan fortælle lidt om hvad den skal bruges til hjælper det på søgningen, men den jeg linker til er rigtig fin
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 20:22 #10
p.s - du skal ikke købe i en butik, koster alt for meget i forhold til hvad du får på nettet :-)
Avatar billede lademan Novice
07. marts 2006 - 20:26 #11
Lille (ca 14"), anerkendt mærke, solid, kr 8000 og afhentning i kbh. Det er sådan cirka det :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 20:58 #12
på linket er der flere der kan levere på 1 til 2 dage
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. marts 2006 - 22:55 #13
Hejsa
Hvad med at købe den de har på tilbud i Aldi for tiden ?
http://www.aldi.dk/ kig under "Aldi aktuelt"
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. marts 2006 - 02:04 #14
aldi maskinen er en fin maskine helt sikkert, men mange af de 8000kr går til ting man sikkert aldrig får brug for
Avatar billede Stigers Juniormester
08. marts 2006 - 09:51 #15
Ja - men det er OEM og meget meget billigt software.
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. marts 2006 - 10:27 #16
ja men derfor er det stadig spild af penge
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2006 - 10:35 #17
Mega spild
Avatar billede Stigers Juniormester
08. marts 2006 - 10:57 #18
Tjah, den der tager det største tab er nu Microsoft, for i realiteten er der nok software for 4 - 500 kr.
De 90% af pengene er styresystemet...
Avatar billede lademan Novice
12. marts 2006 - 08:31 #19
Tak for svarene. Jeg endte med at købe den her http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160418

Jeg lagde vægt på at det skulle være et godt mærke med gode komponenter. Hvad er jeres kommentarer til bærbaren?
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. marts 2006 - 12:38 #20
da du i andre spm bruger supporten for derefter at give dig selv point så har jeg ingen kommentar
Avatar billede egidiussen Nybegynder
12. marts 2006 - 12:56 #21
Det er en lille sød maskine som du sikkert får meget glæde af.
Hvis jeg skal sige noget negativt om dem, så må det være CPU'en, grafikkortet og måske lidt vægten.
Dog vil jeg sige, at det er umuligt at få en perfekt bærbar til 7000 kr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2006 - 13:13 #22
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160418

Dårlig cpu
Ikke egnet til andet end office og surf
Dårlig batterilevetid, grundet manglende Centrino teknologi (Ja der står den er med centrino teknologi, men zitech lyver bevidst om dette!) (6 cells batteri kan IKKE levere 4 timers batterilevetid!)
5400 rpm disk vil sige mere varme - ikke egnet i bærbar.

Til 8495 kr. er den simpelthen ikke penege værd!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2006 - 13:14 #23
penege = pengene