Avatar billede twotimes Nybegynder
07. marts 2006 - 21:49 Der er 4 kommentarer

Hvordan forhindrer man at tekst ændres typografisk ved links

Jeg har noget tekst. Når jeg laver dem til links ændres deres skriftfarve, og de får endnu en ny farve efter at man har besøgt dem. Kan dette undgås?
Avatar billede mijak Nybegynder
07. marts 2006 - 22:37 #1
Din body start ser f.eks. sådan her ud:  <body bgcolor="#008000" text="#FFFFFF" link="#0000FF" vlink="#FF0000" alink="#800000">. Sæt link, vlink og alink til de samme farveværdier som din text!
Avatar billede twotimes Nybegynder
07. marts 2006 - 22:48 #2
jeg har fire stykker tekst, der er links. De skal være fire forskellige farver, og andre links på siden skal være en anden farve.

Kan man gøre det med den metode du foreslår?
Avatar billede mijak Nybegynder
07. marts 2006 - 23:07 #3
Så skal du definere fontcolor i linket f.eks. :<a href="x.html"><font color="#0000FF">Din tekst.</font></a>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. marts 2006 - 09:24 #4
afhænigt af hvordan du vil ha kunne det fx gøres således:

a:link,a:visited{color:#000000;text-decoration:none;}
a:active,a:hover{color:#00FF00;text-decoration:underline;}

hvis ikke du kender til css kan du få en kort indføring i det her: http://www.w3schools.com/css/