Avatar billede mlky Nybegynder
10. marts 2006 - 11:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

virus i mine ram?

normalt har jeg 512 pc3200 kingston ram i min computer, da min ven fik nye ram tog jeg så hans 512 pc3200 ram og satte i min egen computer så jeg ialt havde 1024 mb ram, men jeg sys min computer kørte dårligere med 1024 end med 512 så jeg tog hans ram ud igen, men sys at min computer er begyndt at køre dårligere end før jeg fik hans ram i min computer.. kan det være virus i rammene?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 11:40 #1
Nej, du kan ikke få virus fra hans computer ved at stikke hans RAM i din maskine.
Avatar billede Slater Ekspert
10. marts 2006 - 11:44 #2
dragonknight har helt ret. Så snart der ikke er strøm i en RAM-blok, bliver ALLE data slettet. Der er ingen måde at undgå det. Så en virus vil ikke overleve ret længe der.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2006 - 11:45 #3
Dragon har fuldstændig ret.. du kan ikke få virus i dine RAM, grunden til det er fordi når computeren er slukket.. er der ikke noget i dine RAM, det er tomme....
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 11:45 #4
Ram er et flygtigt lagringsmedie, og når strømmen bliver taget fra RAM kredsen, forsvinder alle data i kredsen.

Der findes hukommelses kredse, som kan bibeholde data selv om de er strømløse, men det eneste sted de anvendes i en computer er til at indeholde din BIOS der sidder på bundkortet.

PDA'ere har også denne type hukommelses kredsløb.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 11:47 #5
Når en computer får virus, så befinder den sig på harddisken, og når du tænder for maskinen, kan/vil den komme ind i RAM. Når du slukker for maskinen, forsvinder virus fra RAM, men vil stadig være på harddisken.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 11:47 #6
Er det forklaring nok ?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. marts 2006 - 11:50 #7
Avatar billede zyklone Nybegynder
10. marts 2006 - 17:35 #8
Få du hellere checket dine RAM og se om ikke de er blevet beskadiget.
Freeware findes her http://www.memtest86.com/