Avatar billede troelsi Nybegynder
10. marts 2006 - 16:14 Der er 7 kommentarer

Webspeed hawking-router

Hej

Jeg har webspeed-kabel hos tdc og en trådløs router hawking.

Nogle gange får jeg besøg af min studiegruppe og de har deres bærebar med, men de kan ikke gå på nettet - mens jeg godt kan.

Den siger noget i stil med at deres hardware ikke er identificeret. Hvordan løser jeg det, og jeg vil helst undgå at betale tdc en hulens stor bunke penge for det.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 16:28 #1
Tjae... Uden jeg ved en helt masse om det... så tror jeg det er din router som skal konfigureres til at kunne "godkende" computerne fra din studiegruppe...

Det kan for eksempel være fordi at den trådløse router er opsat til MAC-adresse-begrænsninger...

Dette burde man kunne ændre på, "udenom" TDC...

\Dan

P.S. Men hvad er det for en roter du sidder med?
Avatar billede troelsi Nybegynder
10. marts 2006 - 18:12 #2
Jeg har en hawking wireless router, som jeg selv har købt.
Jeg tror at modemet, som jeg har lånt af tdc har disse begrænsninger som du taler om.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 19:31 #3
OK... Men så kan du "snyde" det modem fra tdc ved at klone MAC-adresserne i routeren til én MAC-adresse, nemlig routerens... Så kommer modemet aldrig til at tro andet end at der kun er én pc tilkoblet...

- Og så skal alle de andre pc´er selvfølgelig også have adgang via routeren...

\Dan
Avatar billede troelsi Nybegynder
11. marts 2006 - 13:26 #4
Ok - kan du forklare mig hvordan jeg gør det?
Hvad jeg skal klikke på og skrive osv.
Jeg kan godt finde ud af at "komme ind" på routeren og eksempelvis forwarde en port,
men derfra kniber det.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 20:39 #5
Hejsa...

Hvad er det for en model af en router du har? Findes der en manual til denne?

Der må være noget der hedder "Clone MAC-address" eller noget i den retning inde i opsætningen af din router...

er det én af dem på den her side du har?:
http://www.hawkingtech.com/products/index.php?CatID=19&FamID=13

umiddelbart kan der ikke ske noget ved at klone MAC-adresserne op mod modemet ikke andet end at det kan løse problemet...

\Dan
Avatar billede troelsi Nybegynder
15. marts 2006 - 23:12 #6
Routeren er en hawking: HWR54G
Avatar billede troelsi Nybegynder
15. marts 2006 - 23:13 #7
Så ja det er en af dem - den i midten.