Avatar billede rsvend Nybegynder
12. marts 2006 - 12:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

onboard grafikkort virker ikke

Dette spørgsmål hænger sammen med http://www.eksperten.dk/spm/693335 - men det er nu onboard grafik-kort, der ikke virker. Jeg har opgivet AGP kortet og vil nu bare gerne have et VGA-output til en skærm, men der kommer intet signal (det virkede fint under installation af XP, men jeg har åbenbart ødelagt et eller andet i mine desperate forsøg på at få AGP kortet til at virke).
Jeg har adgang til PCen gennem fjernskrivebord, hvor jeg i enhedshåndtering kan se at der er et ? og et ! ud for vga-onboard enheden. Har forsøgt at opdatere med driver fra http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=775Dual-915GL - men det virker ikke (det burde vel heller ikke være nødvendigt blot for at få den til at køre?).

Hvad i al verden gør jeg? Det er jo f.eks. ikke længere en mulighed at geninstallere OS, da jeg ville arbejde i blinde.

Der er ikke ændret i BIOS. Skærmen virker fint (netop testet på anden maskine).
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. marts 2006 - 14:23 #1
Slet vgakort og skærm i enhedshåndtering og genstart, se så om ikke det virker.
Avatar billede rsvend Nybegynder
12. marts 2006 - 14:25 #2
Det er prøvet - flere gange..
Avatar billede rsvend Nybegynder
12. marts 2006 - 21:06 #3
Beklager - jeg tog fejl af nogle oplysninger i enhedshåndtering. Det virker efter AGP-kortet kom ud.
Avatar billede rsvend Nybegynder
12. marts 2006 - 21:07 #4
Jeg lukker den.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. marts 2006 - 08:25 #5
OK
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. marts 2006 - 20:38 #6
Havde du i spørgsmålet oplyst, at der stadig sad et AGP kort i maskinen, havde du fået besked på, at fjerne det. Og så vidt jeg kan se, er det mine kommentarer, der mere eller mindre har fået dig til, at løse problemet, eller??
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. marts 2006 - 20:40 #7
En fordel har det dog, at du accepterede dig selv, så har du i det mindste 1 spørgsmål afsluttet.
Avatar billede rsvend Nybegynder
16. marts 2006 - 21:25 #8
Det kan du jo have ret i. Og jeg vil da ikke være fedtet - du må gerne få points. Hvordan gør jeg det nu?

Husk: 200 ekstra hvis du lige finder en løsning på det andet problem (mit næste forsøg med agp - som alligevel ikke er helt opgivet - går på en ekstra installation af xp på anden partition)
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. marts 2006 - 08:17 #9
Du opretter et spørgsmål rettet til mig med henvisning her til.
Har man AGP + OnBoard grafik, og bios ikke selv slår OnBoard fra, skal man gøre det selv, enten i bios eller med jumper på bundkortet, ellers virker AGP porten ikke.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. marts 2006 - 08:18 #10
Du må ikke give mere end højst 200 point i et spørgsmål.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. marts 2006 - 21:54 #11
Er du kommet længere i dine vurderinger??
Avatar billede rsvend Nybegynder
18. marts 2006 - 00:40 #12
http://www.eksperten.dk/spm/696059
oprettet til peet49

desuden: onboard er forsøgt slået fra på flere måder