Avatar billede mancas11 Nybegynder
17. marts 2006 - 18:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genskabe data på bærbar

Der er ved et uheld blevet slettet mange (ca. 5-6 GB) fra min bærbare computer. Filerne ligger ikke i parpirkurven. Jeg skal til at genskabe filerne, men er udenmærket godt klar over at det bedste ville være at pille HD'en ud og genskabe fra en anden PC, men jeg er ikke meget for at åbne den bærbare.

Er der nogen der kan anbefale et program, eller har øvrige råd?
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 18:17 #1
GetDataback fra runtime.org
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 18:18 #2
Hvis kan evt. smide din bærbare harddisk over i en USB boks og tilslutte den en stationær maskine og derfra hive data ud med getdataback.

Du skal ikke arbejde på din harddisk før du har fået de data du vil have ud.
en usb boks koster under 200kr og er meget praktisk.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2006 - 18:19 #3
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
http://www.helgec.dk/lost%20data.html

Begge programmer er gratis.
Det er MEGET vigtigt at du ikke installerer noget på den harddisk hvor data skal reddes fra. Du risikerer at miste nogle at dataene.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
17. marts 2006 - 18:26 #4
Tak for de hurtige svar!

Kalb, har du et link til en USB-boks?
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 18:29 #5
ja to sek
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 18:30 #6
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 18:31 #7
Det er plug N play.. du sætter bare harddisken i boksen og så burde det faktisk køre.. du tilslutter den din pc med USB kablet som medfølger og så vil den hoppe op i Denne Computer som et flytbart drev, men som du har adgang til som var det dit c:\ drev
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2006 - 19:08 #8
Hvis den bærbare fortsat kan starte behøver du da ingen USB-box selv om det er en udmærket ting Download og kør TESTDISK http://www.helgec.dk/lost%20data.html så vil dine slettede data vælte frem