Avatar billede madsbofalk Novice
30. marts 2006 - 23:14 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Overførsel fra Hi8 Camcorder til PC

Jeg har anskaffet mig en NorhtQ 6600 capture-dims til at overføre signalet fra min Hi8 Camcorder til PC'en. Jeg bruger WinDVD til "optagelsen". Det går for så vidt også fint nok, men efter ca. 1 minuts optagelse kommer billedet bagefter lyden. Jeg har fiflet lidt med forskellige kvaliteter af billedet (DivX- og DVD-kvaliteter), men resultatet er det samme. Signalet overføres med Komposit video (det gule stik), har også prøvet SVideo. Her blev billedet lidt dårligere(!), men lydproblemet var det samme.
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede levithan Nybegynder
30. marts 2006 - 23:18 #1
kan det skyldes at din harddisk ikke kan følge med, har du prøvet at sætte formatet lidt ned så den ikke skal gemme så mange megabyte af gangen blot til test
Avatar billede madsbofalk Novice
30. marts 2006 - 23:24 #2
Hvordan sætter jeg formatet ned?
Avatar billede levithan Nybegynder
30. marts 2006 - 23:35 #3
jeg kan ikke helt huske det men var windvd det program der fulgte med NorhtQ 6600 (jeg har selv produket men har ikke brugt det længe) det er noget med kvalitenen af det man optager. kan ikke lige huske hvor pt
Avatar billede madsbofalk Novice
30. marts 2006 - 23:40 #4
Ja, WinDVD fulgte med. Jeg har prøvet at indstille til f.eks. "DVD Extended Play", det må vel være en lav kvalitet?
Avatar billede levithan Nybegynder
30. marts 2006 - 23:48 #5
nu jeg tænker efter det så er det hvilken mode du ønsker at optage i. jeg skal se om jeg kan finde programmet og lægge det ind og se efter hvad det er jeg tænker på til imorgen
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2006 - 10:10 #6
måske skulle du prøve først at capture videoen ind på din hardisk, og så siden reencode den til det format du ønsker.

tror nok den process du beskriver kræver noget kraft
Avatar billede madsbofalk Novice
31. marts 2006 - 10:31 #7
Hvordan kan jeg køre direkte på harddisken?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. april 2006 - 06:59 #8
Har Du tilsluttet til USB 1 eller USB 2 porten ?
Jeg er selv den heldige ejermand af sådan en NorthQ 6600, og bruger også Windvd.
I starten havde jeg det samme problem som Du har.
De skyldes at jeg kun havde USB1 i maskinen.
jeg monterede så et USB2 kort, og sidenhen har det fungeret perfekt.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. april 2006 - 19:58 #9
Måske kan Du også hente hjælp her:
http://www.northq.com/faq/da/index.php?sid=237711&aktion=artikel&rubrik=008002&id=163&lang=da
Det er support siden for bl.a. northq
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. april 2006 - 20:02 #11
Avatar billede madsbofalk Novice
01. april 2006 - 21:05 #12
Tak for det, gurumaster. Så vidt jeg ved, er samtlige USB-stik på min maskine 2.0-stik, men det checker jeg lige.
Levithan, har du haft tid til at lægge programmet ind? Jeg hører meget gerne fra dig, som har prøvet det i praksis! På forhånd tak!
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 21:34 #13
har kigget er det ikke InterVideo WinDVD Creator 2 du mener det fulgte med min boks. WINDVD 6 er blot en video afspiller.
Avatar billede madsbofalk Novice
02. april 2006 - 16:19 #14
Jo, det er Inter Video WinDVD Creator 2. Jeg har også prøvet at optage med VirtualDub, som nogen anbefaler på NorthQ Support-siden, men det vil slet ikke kendes ved capture-devicen. Så jeg håber, det kan komme til at køre med det førstnævnte progam. Hører meget gerne nærmere...
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 16:31 #15
jeg har brugt Inter Video WinDVD Creator 2 og det virkede på min pcer.

jeg brugte følgende.
create new project. > toole > options > direct recording > DVD SP standart play 120 minutter. og så tryk på capture.

husk at ændre stien for storge captures stream til en harddisk der ikke indeholder en pagefile /sidefil. da denne kan sløve systemet ned.

husk at du skal ha en pcer med mindst 2.0 giga herts har du det?
Avatar billede madsbofalk Novice
02. april 2006 - 22:17 #16
Tak for tippene. Ja, jeg har 2,7 GHz, så det burde jo række.

Jeg har prøvet at gøre præcis som du siger, men problemet er det samme. Dog er jeg ikke helt sikker på, hvad en pagefile/sidefil er? Jeg har ladet C-drevet (roden) være lagringsmappe.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 22:27 #17
har du kun en harddisk i din pcer ellers kan jeg anbefale at du vælger lagerinsmappen til at være en anden harddisk som er hurtig. jeg tror lidt det er derfor at det ikke kører for dig for harddisken skal både gemme windows ting, pagefime (virtuel hukommelse) og dit video. hvis du gemmer på en anden harddisk skal der ikke ske så mange ting på den samme disk men blot gemme og ikke noget andet
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. april 2006 - 01:00 #18
Har Du husket at opdatere til den nyeste driver vers. 2.0 ?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. april 2006 - 01:09 #19
Avatar billede madsbofalk Novice
07. april 2006 - 23:10 #20
Nu har jeg også downloaded den nye driver og installeret den - jeg kunne ellers ikke finde den, så tak, gurumaster. Men ak, resultatet er stadig det samme, og desuden springer den også nogle gange et splitsekund i optagelsen eller hakker lidt. Det værste er dog lydsynkroniseringen. Er der flere bud på en løsning?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
09. april 2006 - 11:21 #21
Hvad med Din harddisk, er den hurtig nok.
Skal vist helst være på 7200 o/min.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:07 #22
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede madsbofalk Novice
14. juli 2006 - 17:09 #23
Nej, problemet er endnu ikke løst, har ikke haft tid til at rode med det i et stykke tid. Hvordan lukker jeg tråden, når der ikke er kommet nogen svar, kun kommentarer?
Avatar billede levithan Nybegynder
14. juli 2006 - 17:58 #24
enten lægger du selv et svar og acceptere eller også beder du dem du syntes skal ha points om at lægge et svar du kan acceptere
Avatar billede madsbofalk Novice
16. juli 2006 - 10:31 #25
Kan du ikke lægge et svar levithan, så kan jeg give dig en sjat point. Problemet er som sagt ikke løst, men du (og de andre) har været til god hjælp undervejs :0)
Avatar billede levithan Nybegynder
16. juli 2006 - 10:40 #26
jo