Avatar billede dollyman Nybegynder
04. april 2006 - 23:02 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Går i stå under rep/install af winxp-pro,

Jeg er lige ved at give op!

Min winxp var begyndt at køre lidt drøjt, men jeg havde ikke lige tid til at reinstall. alt, så jeg valgte en somregelen lettere løsning nemlig at køre en rep.
Altså:
-Boot fra cd
-Install windows
-rep install

Det gik jo nemt, men.........

nu står den ved install efter boot-winlogo(vent et øjeblik)-fortsætter install af windows-install enheder...........og bum ikke en skid mere.næsten-
står bare fast på -"install er færdig om ca 34min".
efter 20-30 min sker der lidt igen 2-5sekunder så sort skærm(som når den finder skærmkort/skærme)derefter absolut ikke mere.
(lod den stå igår natten over, uden at der var sket noget som helst)

Jeg har prøvet alt:
test ram(4 blokke ok)
test disk(5 stk ok)
test cd rom/dvd(3 stk ok)
test gpu/grafikkort (2 stk ok)
cpu (2 stk ok)
byttet rundt på alt, og jeg mener alt........

min egen cpu er en amd 64+4400x2 så jeg tænkte det nok var den der var lidt problemer med under install. men har prøvet en anden amd64+3800 og det samme problem.
måske disk, men en helt ny disk gav samme problem.
alle er sata diske så jeg prøvede at nøjes med en ad gangen på alle porte, samme resultat. samme procedure med dvd/cdromdrev.

prøvede at lave helt ny install på helt ny disk, samme resultat.
prøvede igen med alt undtagen mus keyboard skærm og basic indmad. tjaa.. samme resultat.

Den er svær da, sikke noget l...

Kan i hjælpe????
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 23:10 #1
har du prøvet med en anden XP cdrom. og har du prøvet at installere fra forskellige cdrom drem.

prøv evt at loade failsafe i bios
Avatar billede gunther Nybegynder
04. april 2006 - 23:27 #2
Måske med denne her kendte: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede dollyman Nybegynder
04. april 2006 - 23:55 #3
levithan- ja, 3 forskellige, både drev og installcd. alle med samme resultat.

Gunther- det er præcis det der er årsagen til hele humlen, jeg har netop gjort som beskrevet.
Avatar billede dollyman Nybegynder
04. april 2006 - 23:56 #4
er lige ved at prøve med win2000, for at se om det gir samme resultat.
Avatar billede gunther Nybegynder
05. april 2006 - 00:03 #5
Hvis du ikke kan køre en "repair" tror jeg kun der er een udvej; på CDen at gå ind under "R"
og formatere drevet til en nyinstallation.
Avatar billede dollyman Nybegynder
05. april 2006 - 00:12 #6
det ser ud til at virke med win2000.
hmmm, går i seng nu men prøver at skaffe en winxp imorgen uden service packs, det er måske det der skal til.(hvis det er løsningen , må man vel bare sukke og sige Microsoft suc..

Gunther som jeg skrev har jeg prøvet med ny install på helt ny disk
Avatar billede gunther Nybegynder
05. april 2006 - 00:35 #7
OK, det havde jeg overset. Men at en XP uden SP skulle være bedre tror jeg ikke på, hvis den
er original. (Jeg er personlig ligeglad med om den er original, ingen pegefinger her)
Avatar billede dollyman Nybegynder
05. april 2006 - 07:44 #8
det virker 100%med win2000. blev install på 20min helt uden problemer.
Alle mine xp er med licens(ægte, idet jeg er indkøber af samme)
Jeg har aldrig haft det nuværende problem, derfor håber/tror jeg at problemet ligger i service packs.(evt keyboard/mus som kører trådløst og er det eneste jeg ikke lige havde mulighed igår for at prøve at udskifte)

Jeg begynder dog at blive lidt nervøs for at løsningen skal findes med hjælp fra microsoft(tager en krig at komme igennem)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 07:48 #9
din org cd fra microsoft den er vel ikke med service pack 2 vel?
Avatar billede gunther Nybegynder
05. april 2006 - 12:44 #10
Tror du denne her fra "tips & triks" kan hjælpe?
6. Installation stopper
1: Problem: Jeg sidder og er ved at prøve at installere windows XP Pro på en  pc. men når jeg booter op på cd'en for at installere XP,
så stopper den, når den når til at skrive "setup is starting windows", og så sker der ikke mere. Jeg har prøvet at lade maskinen stå og vente i op til 15 min.,
men der sker intet!!!
Evt. Løsning: prøv at gå i BIOS og Load Optimized eller Load default setup, det kan hjælpe.
og hvis det heller ikke hjælper: Prøv at opdatere din BIOS )men vær forsigtig - du skal vide hvad du gør)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 12:50 #11
det tror jeg ikke for win2000 starter fint ok. mit bud er at det er din XP cd som er sur eller noget.
Avatar billede dollyman Nybegynder
05. april 2006 - 13:25 #12
har også prøvet den løsning med bios reset+bios update.

Levithan- jeg har sørme også prøvet med 4 forskellige versioner af xpcd, dog alle med servicepacks på.
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 13:32 #13
var der ikke nogen derfor slog en helt alm XP cdrom uden service pack mig bekendt sælger microsoft ikke SLIP streamet XPer til kunderne. så prøv at låne en helt almindelig XP uden noget ekstra installeret
Avatar billede gunther Nybegynder
05. april 2006 - 13:35 #14
Det lyder måske mærkeligt, men kan det have noget at gøre med dine RAM? Jeg har flere gange
læst, at XP -modsat 2000 - er meget sart med ram. Hvid du har mere end een ramblok, og du
orker, kan du prøve, at tage den ene ud på skift.
Avatar billede dollyman Nybegynder
06. april 2006 - 22:32 #15
Det lykkedes med en winXP cd uden service packs??????????

Prøvede derefter igen med en licens cd med WinXP servicepack2 og det lykkedes.
Tror sku der har ligget en virus og luret, men hva nu kører det igen!

Ellers tak for hjælpen!
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 23:35 #16
Det lykkedes med en winXP cd uden service packs??????????
Det var jo også det jeg skrev "så prøv at låne en helt almindelig XP uden noget ekstra installeret" som så virkede. det var måske ikke det rigtige svar?
Avatar billede gunther Nybegynder
06. april 2006 - 23:47 #17
Det lyder sgu mærkeligt, at det skulle være virus, når det er under installation. Derimod
var jeg sikker på, at det ikke havde noget med SP at gøre. Jeg gad godt nok vide hvad den
egenlige årsag var, mon ikke det er noget i din hardware?
Avatar billede dollyman Nybegynder
07. april 2006 - 09:52 #18
Levithan- jo det var da det rigtige svar ,meeen hvis du lige læser tråden igennem foreslog jeg det selv før dig.

Gunther- alt hardware fra original config, så at det skulle have noget med hardware at gøre tror jeg ikke. har desuden kørt test på alt hardware uden fundne fejl.
Avatar billede levithan Nybegynder
07. april 2006 - 09:59 #19
dollyman
ja det har du ret i man kan nogle gange stire sig blidt på noget andet. min fejl beklager