Avatar billede killerbob Nybegynder
06. april 2006 - 10:13 Der er 17 kommentarer

Currency i link kommer forkert ud

Hej

Jeg har en kode der skal opbygge et link som sendes i en mail

Mailbody= "https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=Ordre fra "&Server.urlencode(request.form("navn"))&"&amount="&TotalPP&"&Currency_code=EUR"

Det virker OK - og resultatet burde se sådan her ud:

https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=Ordre fra Navn+Navnesen&amount=2.860&currency_code=EUR

https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=Ordre fra Navn+Navnesen&amount=2.860¤cy_code=EUR

Problemet er altså at der er "noget" der erstatter "&currency_code" med "¤cy_code"

Jeg har forsøgt at "snyde" ved at lave to variabler C1="&curren" og C2="cy_code" og så slutte koden med &C1&C2&"=EUR" istedet for at skrive det i ren tekst - men resultatet bliver det samme!

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede coltau Juniormester
06. april 2006 - 10:45 #1
Hvis "currency_code" er en form for reserveret ord kan du måske ændre det til noget andet. Eks: CurCode
Avatar billede killerbob Nybegynder
06. april 2006 - 10:49 #2
Som det fremgår er dette et link som opbygges til PayPal .... Der SKAL stå currency_code .... men du har ret i at det nok er det der er problemet - for retter jeg teksten til carrency_code kommer den rigtigt frem .....
Avatar billede coltau Juniormester
06. april 2006 - 11:17 #3
Jeg har prøvet at lave et link der indeholder variablen: currency_code uden problemer. Kan det være at problemet opstår efterfølgende.

Du anvender variablen: mailbody

Du kan måske starte med at få udskrevet indholdet af den med response.write og ellers prøve at indkredse problemet.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 18:51 #4
Hvor er det problemet opstår når du udskriver mailbody eller trykker på linket?

Du kan prøv at sætte Server.urlencode omkring alle data i linket:

Mailbody= "https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=" & Server.urlencode("Ordre fra "&request.form("navn"))&"&amount="&Server.urlencode(TotalPP)&"&Currency_code=EUR"
Avatar billede killerbob Nybegynder
06. april 2006 - 19:01 #5
Det er i mailen der kommer frem hvor linket er forkert....

Jeg har forsøgt server.urlencode både omkring "navn" og har faktisk også sat den til server.urlencode(&currency_code=EUR) - og det virker på den måde at "currency" ikke længere oversættes til noget andet - men linket virker ikke fordi PayPal ikke forsår de tegn som erstattes af´med % osv... Sætter jeg server.urlencode bare rundt om "currency" bliver det erstattet alligevel med "Cur" - og så er vi lige vidt !

Jeg har også forsøgt med "response.write" - og der kommer problemet også - så det er ikke "Mailbody" der laver ged....
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:07 #6
Hvis du skriver

response.write mailbody

skriver den så teksen forkert???
Avatar billede killerbob Nybegynder
06. april 2006 - 19:08 #7
ja for dælen - så er der flere specialtegn end alt andet
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:10 #8
Ja det vil der være pga. URLencode men skriver den ordet "currency_code"

Server.UrlEncode bruges omkring data i Querystringen så special tegn ikke driller de tegn man bruge i links som ?, &, #. Samt lave andre special tegn om til %xx
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:12 #9
eks hvis navn er Lars Larsen og prisen er 2000.00 vil den skrive linket som dette:

https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=Ordre+fra+Lars+Larsen&amount=2000%2E00&Currency_code=EUR

Tjek at der står  &Currency_code=EUR  og ikke ¤cy_code=EUR
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:14 #10
paypal er case sensitiv så det skal være lille c i Currency_code
Avatar billede killerbob Nybegynder
06. april 2006 - 19:17 #11
https%3A%2F%2Fwww%2Epaypal%2Ecom%2Fxclick%2Fbusiness%3Dxxxx%40yyy%2Edk%26item%5Fname%3DOrdre+fra+Lars+Larsen%26amount%3D572%26currency%5Fcode%3DEUR

her er det godt nok kun 572 EUR - men sådan kommer den frem med server.urlencode om hele strengen
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:18 #12
Arh det noget IE crap... Efter jeg prøvede at rette C->c skriver IE  ¤cy_code=
MEn kigger jeg i view source skriver den:  &currency_code=

Prøver jeg samme kode i Morzille ser det rigtigt ud.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:19 #13
Du skal kun havde Server.URLencode omkring data ikke & og querystring variable.:

Mailbody= "https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=" & Server.urlencode("Ordre fra "&request.form("navn"))&"&amount="&Server.urlencode(TotalPP)&"&currency_code=EUR"
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:25 #14
Prøv at skrive & før currency_code:

Mailbody= "https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=" & Server.urlencode("Ordre fra "&request.form("navn"))&"&amount="&Server.urlencode(TotalPP)&"&currency_code=EUR"
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:26 #15
Prøv at skrive & før currency_code:

Mailbody= "https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=" & Server.urlencode("Ordre fra "&request.form("navn"))&"&amount="&Server.urlencode(TotalPP)&"&currency_code=EUR"
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. april 2006 - 19:27 #16
doh..lol den kom to gange. Den timede eller ud så jeg troede ikke den kom med :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. april 2006 - 09:09 #17
Fik du prøvet det med & i linket i stedet for kun &?

Mailbody= "https://www.paypal.com/xclick/business=xxxx@yyy.dk&item_name=" & Server.urlencode("Ordre fra "&request.form("navn"))&"&amount="&Server.urlencode(TotalPP)&"&currency_code=EUR"

Hvis du søger på google.com vil du et par andre som har haft samme problem.