Avatar billede grandalf Nybegynder
07. april 2006 - 11:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udskrift PDF

Hej, jeg har et lille problem. Når jeg udskriver fra adobe tager det en krig, er der andre programer der kan åbne PDF-filer? Det er helt galt det tager næsten et miniut pr. side.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2006 - 12:02 #1
Din Adobe er ikke tilfældig vis opsat til "Udskriv som billede"?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 12:02 #2
Jeg går ud fra at det er når du åbner en PDF på nettet?

Sørg for at opdatere Adobe Reader så du har nyeste version. Den indeholder nemlig Adobe  Reader Hurtigstart som placeres i startmappen. Det giver en hurtigere start af Adobe.
Avatar billede grandalf Nybegynder
07. april 2006 - 12:35 #3
Hvor kan man ser om det er opsat til "Udskriv som billede"?

Nej jeg åbner PDF filerne fra et lokalt netværk, derefter printes det ud fra en kopimaskine/printer, andre programmer er en hel del hurtigere når de printer ud.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2006 - 12:44 #4
Vælg Filer - Udskriv. Klik på knappen Avanceret.
Avatar billede grandalf Nybegynder
07. april 2006 - 12:49 #5
Nej den er ikke opsat til "Udskriv som billede" det er ikke fordi at printeren som så er langsom, det er når man printer ud så kører der i adobe en udskriftsstatus, der viser hvor langt man er nået, både grafisk, procentvis og hvor mange sider. det er denne der tager al for lang tid.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2006 - 13:02 #6
Så må jeg nok melde pas.
Avatar billede grandalf Nybegynder
07. april 2006 - 13:05 #7
Hvad med andre programmer? Det eneste det skal kunne er at åbne en PDF fil og derefter printe den ud.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2006 - 13:08 #8
Prøv at se på Foxit Reader.
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
07. april 2006 - 13:19 #9
Når adobefiler skrives ud laver de meget store printjob..
En wordfil som ville skulle udskrive feks. 18 sider ville måske fylde 512kb. Hvorimod en pdf fil ville måske komme til at fylde 120MB.. (alt afhængig af grafik m.m.).

Hvorfor????? Pdf er egenteligt postscript, som skal generes om til PCL el.lign. Dette kommer til at give rigtig mange oplysninger til printeren om hvor den skal sætte diverse punkter osv.

Skrev du til en postscript opsat printer... Ville et printjob måske komme til at fylde op til 2Gb for det samme print... Fordi du her sender jobbet (færdiglavet) fra pc'en.

ALTSÅ: Det tager længere tid at udskrive PDF fordi jobbene blivere størrer.... Og alt afhængig af kraften (processor/ram) på printeren, så vil der kunne modtages fra 1-flere sider ved hver overførsel.... (hvorimod at et helt print job fra word kan sendes direkte til prineren)

Måske du kan lege lidt med disse indstillinger på din printer:
"Skriv direkte til printeren" & "Udskriv når første side er i kør) el.lign.
Dette kan måske optimere dine print.
Avatar billede louisek Mester
07. april 2006 - 13:24 #10
Jeg tror du måske glemmer at flytte .pdf'en ud på dit skrivebord før du printer. Hvis du printer fra netværket tager det ofte en del længere tid.

/Louise
Avatar billede grandalf Nybegynder
07. april 2006 - 13:33 #11
Foxit Reader var lige hvad jeg skulle bruge nu tager det under 1 minut for 16-20 sider hvilket er acceptabelt så jkrons læg lige et svar. det andre forslag ville måske virke, men jeg har vist ikke grund til at forsøge dem :-). takker for hjælpen
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2006 - 14:03 #12
Velbekomme. Godt at det hjalp.