Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
09. april 2006 - 01:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cd rom drev kan ikke se billederne på cd'en

Jeg har en cd hvor på der ligger nogle billeder. Jeg ved med sikkerhed at de er der da jeg har set dette på en anden pc, men når jeg sætter cd'en i min egen pc vises de ikke.

Nogen forslag ...
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. april 2006 - 01:08 #1
kan du ikke åbne dem manuelt ?
Avatar billede levithan Nybegynder
09. april 2006 - 01:20 #2
det kunne tyde på at dit cdrom drev ikke kan læse den måde cden er brændt på og derved ikke se dataene korrekt. det sker nogle gange desværre
Avatar billede chicony Nybegynder
09. april 2006 - 10:07 #3
Er det ikonerne der mangler eller kan du ikke åbne dem i billedfremvisning?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. april 2006 - 11:28 #4
Som levithan antyder kan det være brændingsmåden den er galt med. Hvis brændingen er foretaget som en multisession kan ældre (2-3 år) drev (sandsynligvis) ikke læse den. Eneste måde at løse det på er at få skiven tilbage i brænderen og få den lukket. En meget almindelig fejl er, at der er kommet adskillige fedtfingre på skiven hvilket foranlediger alle der har haft kontakt med den til at erklære at det ikke er deres. Disse kan dog fjernes med lidt opvaskemiddel og vand.
Avatar billede gunther Nybegynder
09. april 2006 - 16:00 #5
Hvis det er mulig, så læg dem ind på din HD, så kan du, under billedernes egnskab,
se hvad de er sat til at åbne under, og dermed også prøve, at åbne dem med et andet
billedfremviser program.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
10. april 2006 - 09:29 #6
Det er selve ikonerne som mangler, det ser ud som om cd'en er helt tom.
10. april 2006 - 09:40 #7
... prøv at læse CD'en med et brænder CD-Rom drev. Jeg har engang reddet nogle billeder på den måde for en 'kunde'. CD'en var vistnok ikke 'lukket' ordentligt..
Avatar billede chicony Nybegynder
10. april 2006 - 16:48 #8
Prøv at bruge dette værktøj: http://www.isobuster.com/

Har aldrig brugt det før!
Avatar billede chicony Nybegynder
10. april 2006 - 16:49 #9
I was able to successfully install Isobuster with your help. The first time I used it was a miracle. I had a CD backup of an old DOS program that I had on my old WIN98 computer and when I had first tried to read it, it showed as a blank disk. Using Isobuster I could immediately read the data and transfer it in usable form to my new XP computer. That has saved me several hundred hours of work since the data represents 30 years of collecting my family geneologic data that would have had be re-entered, Thanks for your fine product.
John C. Speaks, Williamsville New York, USA
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
12. juni 2006 - 12:31 #10
Fik ikke noget af det til at virke så lukker spørgsmålet