Avatar billede antidote Nybegynder
10. april 2006 - 20:03 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Firefox - manglende "rullegardin" i højre side af skærmen

Jeg har fået det mærkelige problem at "rullegardinet", som jeg tror det hedder, i højre side af skærmen er forsvundet. Det betyder at jeg ikke kan scrolle nedad, kun ved at bruge piletasterne.

Jeg har forsøgt at afinstallere og geninstallere, men lige lidt hjælper det. Desuden har jeg prøvet at gå ind under indstillinger, men her er der en grafisk fejl i menuen, så jeg ikke kan foretage nogen ændringer!

Nogen der har oplevet tilsvarende eller er det blot min computer, der er blevet sær?

/A
Avatar billede joryje Nybegynder
10. april 2006 - 20:05 #1
Har du prøvet at opdatere Fiefox til nyeste version?
http://www.mozilla.com/firefox/
Avatar billede antidote Nybegynder
10. april 2006 - 20:29 #2
Ja - jeg kører version 1.5.0.1, så det skulle jeg mene...
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 21:23 #3
Jeg tror at du skal fuldstændig geninstallere Firefox - men en alm. af-installering og geninstallering er ikke nok. Du skal helt ind til roden af FF, for at fjerne alle gamle/ødelagte filer.

Men prøv i første omgang at lave en alm. gen-installering - og hvis det ikke hjælper, så skriv igen. Så må vi tage den hårde tur.
Avatar billede antidote Nybegynder
10. april 2006 - 21:36 #4
Ok - har prøvet en almindelig afinstallation og gen-installering, og det virkede desværre ikke, så det bliver nok den hårde tur!
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 21:42 #5
Ok, her er den (og husk at følge opskriften slavisk) (og jeg går ud fra, at du bruger Windows på PC):

A: Gem dine bookmarks og andre indstillinger
B: Afinstaller Firefox på den alm. måde
C: Åbn stifinder og klik på "Funktioner/mappeindstillinger/vis/:
- Fraklik "Skjul beskyttede Operativsystemfiler"
- Klik på "Vis skjulte filer og mapper"
D: Manuelt slet disse filer:
- c:\programmer\Mozilla Firefox
- c:\Documents and Settings\dit_brugernavn\Application Data\Mozilla

Mozilla Firefox er nu totalt afinstalleret. Meget nødvendigt!

E: Gå herhen: http://www.mozilla.com/firefox/all.html og find nyeste Firefox med den sprogpakke du ønsker, download og installér.
F: Importer dine bookmarks
G: Lav de justeringer i Firefox du ønsker.
H: Gå herind igen, og lav backup af disse data, og gem dem et andet sted på din PC (det er nemlig dem som varetager dine indstillinger): c:\Documents and Settings\dit_brugernavn\Application Data\Mozilla
I: Åbn stifinder og klik på "Funktioner/mappeindstillinger/vis/:
- Tilklik "Skjul beskyttede Operativsystemfiler"
- Klik på "Vis ikke skjulte filer og mapper"

Vupti, og alting burde køre perfekt igen!
Avatar billede antidote Nybegynder
10. april 2006 - 21:44 #6
Tak for hjælpen - det vil jeg prøve!