Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. april 2006 - 16:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksekver Select query i VB

Hejsa..
Jeg er ved at lave et management system i access.
Men jeg er lidt grøn i det kun at benytte en access database.

Jeg har brug for at kunne sætte en caption på en label til at have en værdi fra en select query.

Jeg skal have det klaret i en onClick.

og jeg skal benytte følgende sql:
"Select [standard_sbc_query].[SBC] from [standard_sbc_query] Where [standard_sbc_query].[key] = " & Me.List4.Value

Håber I kan hjælpe, for jeg er helt blank ;-)

Mvh. Jens
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. april 2006 - 17:29 #1
faktisk skulle jeg gerne kunne gemme variablen fra min select query og benytte den senere i VB...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. april 2006 - 17:41 #2
Fandt selv løsningen :-)

set rsModel = dbIT.OpenRecordset("SELECT Pmodel from Users,Printers where rsUsers!Snum = staffNumber AND rsPrinters!ID = rsUsers!PID and rsUsers!ID='?' and rsUsers!Sname='?' AND rsUSers!DeptName='?' AND rsUsers=!Pid='?' AND rsPrinters!Bnumber='?' AND rsPrinters!Cnumber=?")

txtModel.text= rsModel!Pmodel