Avatar billede oconradsen Nybegynder
18. april 2006 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVI-I kabel - forskel på PC og MAC Nvidia Quadro FX 550

Jeg har et Nvidia Quadro FX 550 kort med VGA udgang og DVI-I udgang
og en Dell fladskærm  med både VGA og DVI-I indgang. Jeg vil helst køremed DVI-I p.g.a. den bedre opløsning, men
med et VGA kabel virker PC'en OK. Med et VGA-> DVI converter stik fungerer skærmen fing mad et vga kabel og converter i DVI-I udgangen, men med et DVI kabel direkte fra kortet til skærmen virker  det ikke ( intet signal til skærmen). Jeg Kablet kommer fra en Mac maskine, er der nogen der ved om der er forskl på et MAC og et PC DVI-I kabel? (eller et andet forslag til hvad der er galt)
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 15:33 #1
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 15:35 #2
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 15:38 #3
har du seneste driver til dit grafikkort?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2006 - 20:23 #4
Du skal vist bruge et adapter til at forbinde en 3. parts monitor til Apple DVI skærmudgang.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2006 - 20:24 #5
Apple partnummer er M8754G/A
Avatar billede oconradsen Nybegynder
19. april 2006 - 13:05 #7
efter at have prøvet lidt, må jeg sige det er et konfigurerings spørgsmål.
grafik kortet har en VGA ( analog) udgang og en DVI-I udgang skærmen har VGA indgang og en DVI-D indgang.
Nu har jeg koblet maskinen op med et VGA kabel og et DVD-D (single link) kabel.
Problemet er at grafik kortet så displayer på VGA stikket, men den genkender helt klart DVI stikket for den rapporterer nu at der 2 monitorer en VGA ( analog) og en DVI(Digital) og den genkender endda den digitale som en Dell FW24w eller hvad den nu hedder. blot lader det ikke til at virke, når jeg sætter kortet til at vise det samme på begge displays og skifte over til DVI indgangen på skærmen går skærmen i sleep mode !

    * DVI-D (digital only)
    * DVI-I (digital and analog)