Avatar billede mancas11 Nybegynder
24. april 2006 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WinXP Home crasher ved opstart af norton

Hej,

WinXP Home crasher under opstart af norton antivirus. Jeg har startet op i fejlsikret tilstand og scannet for virus, men den kunne ikke finde noget.

Her er min Hijack this log:

************************

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:15:38, on 24-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\WINDOWS\pstrip.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Søren Leisner\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/Default.asp?Ath=f
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] C:\WINDOWS\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1106665893312
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://foto.tdconline.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://as.photoprintit.de/ips-opdata/activex/IPSUploader.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

************************

Håber der er en der kan hjælpe mig, på forhånd tak!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. april 2006 - 16:13 #1
Når nu nogen hjælper dig med din logfil, så gør dig selv den tjeneste at skifte Norton ud med f.eks. Bulguard, hos min  grejpusher er Norton fjernet fra hylderne, selv om han i flere år var Nortonfreak.
Bruger selv Virus112 F-Secure
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2006 - 20:21 #2
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere den endnu.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
Kig denne vejledning grundigt igennem.
http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html
---------------------------------------
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), kør Dr.Web.

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

---------------------------------------
Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.
---------------------------------------
Genstart normalt, det er det hele.

Geninstaller Norton, eller følg Nordicwolf´s råd og få noget bedre.
Kig f.eks her:
http://www.fromsej.dk/html/norton.html

Eller freewarescannere, AVG eller Avast.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm
Avatar billede mancas11 Nybegynder
26. april 2006 - 15:57 #3
Jeg har fulgt vejledningen men kan desværre konstatere at maskinen stadig genstarter. Jeg har derudover fundet ud af at jeg kan undgå spontan genstart ved at afslutte processen "PSTRIP", når jeg gør dette starter northon op som den plejer...

Her er loggen:

Scan statistics

Objects scanned: 101204
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 433 Kb/s
Scan time: 01:15:42
Avatar billede fromsej Praktikant
26. april 2006 - 23:10 #4
Det er til dit grafikkort, til at ændre indstillinger med, i bedste fald fuldstændig overflødigt.
Jeg kan ikke huske om den kan fjernes i Tilføj/fjern programmer, alternativt kan du deaktivere den med Msconfig.

Dr.Web fandt heller ikke noget, så din maskine burde være ren.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
01. maj 2006 - 13:33 #5
Ok, det løste problemet. Fromsej, kom med et svar så jeg kan smide nogle point efter dig!

Tak for hjælpen!
Avatar billede fromsej Praktikant
01. maj 2006 - 13:43 #6
Velbekomme.*S*