Avatar billede Bay Smidt Novice
25. april 2006 - 01:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af firewall

Hej
Jeg skal have installeret en D-Link DFL-200 (firewall) på
vores lille firma netværk.
Netværket er som følger:
1. ADSL til Server (SBS 2003)
2. Server til Switch
3. Switch til klienter/printere

Netværket efter installation af firewall:
1. ADSL til Firewall
2. Firewall til Server
3. Server til Switch
4. Switch til klienter/printere

Ideen med denne netværksstruktur, er at alt trafik WAN-LAN/LAN-WAN bliver routet igennem både hardware firewall samt server firewall (software)

Nu til det lille problem, vores SBS 2003 server køre DHCP til netværket. Derfor har jeg slukket denne funktion i hardware firewall.
Men server kan ikke få internet forbindelse, når jeg har koblet
hardware firewall ind på netværket.
Jeg har også prøvet med DHCP funktionen sat til i hardware firewall også uden held.
Server har fast IP, skal denne IP f.eks. konfigureres i hardware firewall eller....??!
Avatar billede never_mind Nybegynder
25. april 2006 - 08:17 #1
lad din router være DHCP server (indtil du har fået tildelt IP, DNS og gateway adresse), skriv disse ned manuelt, (eller ved i en command prompt skriver: ipconfig /all >>iptekst.txt

du skal derefter åbne din DNS manager, og under forwarders tilføje de 2 DNS adresser (serveren skal bruge sig selv don DNS server)
Avatar billede Bay Smidt Novice
13. august 2006 - 06:44 #2
Fik aldrig løst problemet.
Avatar billede Bay Smidt Novice
13. august 2006 - 06:46 #3
Emnet er lukket