Avatar billede reservoir_dog Nybegynder
25. april 2006 - 21:15 Der er 9 kommentarer

Itunes har ændret placeringen af min Musik?? HJÆLP

Hej. Jeg har været så uheldig at installere Itunes på min computer for at tage min nye Ipod i brug. På en eller anden måde er det så lykkedes for mig at få Itunes til at kategorisere ALLE de 4000 musiknumre jeg havde liggende på harddisken sådan at de ligger i mapper med kunstnernavn. Er der nogen måde hvor jeg kan få det tilbage til som det var før jeg installerede Itunes??

Jeg er desperat.

Mvh Jan.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2006 - 21:19 #1
davs. så snart du har valgt at importere filerne i iTunes vil den automatisk lave om på filplaceringen af dine musikfiler, med mindre du fravælger dette under avancerede indstilliger. Der er, mig bekendt, ikke noget at gøre ved det... Men hvorfor ønkser du at lave om på det? Jeg ser det kun som en fordel, på den måde er det da altid til at finde!!
Avatar billede reservoir_dog Nybegynder
25. april 2006 - 21:27 #2
Fordi jeg havde et udemærket system før som jeg selv var tilfreds med. Bl.a. var der mapper med hele albums. Nu er det mapper med kunstnere og det er ikke til at finde rundt. Desuden har der måske været skrevet 2 forskellige navne for den samme kunstner så der er masser af halvt ens mapper.
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2006 - 21:31 #3
så lyder det for mig som om du netop ikke har styr på dit bibliotek. Gi lige iTunes en chance og prøv at markere flere filer for den samme kunster (bare med forskellige stavemåder f.eks). På den måde kan du lave flere filer om, og iTunes vil automatisk flytte numrene mellem de korrekte foldere osv. På denne måde vil det overraske dig hvormange numre der egenglit har forkerte tag's på sig... :)
Avatar billede reservoir_dog Nybegynder
25. april 2006 - 21:32 #4
Nej, jeg vil gerne have det tilbage jeg havde............
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. april 2006 - 21:36 #5
Så vidt jeg husker, så kopierer den filerne ind, og altså ikke flytter dem. Derfor bør du ha en frisk kopi liggende samme sted som du havde før...!?
Avatar billede reservoir_dog Nybegynder
25. april 2006 - 21:40 #6
Nej desværre. Den har gemt mapperne men flyttet filerne...
Avatar billede boxer Nybegynder
25. april 2006 - 22:23 #7
Er systemgendannelse en mulighed? Selvfølgelig til et punkt inden dette skete.
Avatar billede reservoir_dog Nybegynder
25. april 2006 - 22:30 #8
Er det ikke kun selve systemet det piller ved?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 00:29 #9
Nej, det er sådan set alt. Også installerede programmer. Du mister ikke data, men programmer der er installeret i perioden, skal installeres igen.