Avatar billede fa7000 Nybegynder
02. maj 2006 - 13:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"Nulstille" HP printer efter genfyldning

Efter genfyldning af den sorte blækpatron kommer HP 1215 stadig med en meddelelse om at blækniveauet er lavt.
Hvordan får man printeren til at "tro", at der er kommet en ny patron i ?
Avatar billede summer Mester
02. maj 2006 - 14:06 #1
Det er sikkert 56 og 57 patroner:
http://www.hoergren.dk/info/hp5657reset_dk.pdf Bruger selv denne vejledning
Avatar billede fa7000 Nybegynder
02. maj 2006 - 15:07 #2
Tak det ramte lige i øjet.
Avatar billede summer Mester
02. maj 2006 - 17:44 #3
Velbekomme. Al ting er jo nemt når man ved det ;o)
Avatar billede thov Forsker
03. maj 2006 - 02:20 #4
Her er en som er nemmere (prøvet på 56, 57 og 58):
http://www.drucker-refill.de/images/ruecksetzen_5550.htm

En kort oversættelse:
Sæt tape på (1)
Patron i printer
Sæt tape på (2)
Patron i printer
Tag patronen ud, fjern tape fra begge kontakter.
Avatar billede summer Mester
03. maj 2006 - 09:12 #5
thov -> Ja, det er nøjagtig sådan det skal gøres, hvilket nøjagtigt fremgår af linket jeg gav fa7000. Jeg kan ikke lige se hvor i det nemmere består ;o)
Avatar billede thov Forsker
03. maj 2006 - 11:34 #6
Hurra for den lille forskel, summer :-) Det er ganske rigtigt 2 kontakter som afdækkes i begge tilfælde, men i den tyske version er det de samme kontakter, uanset om det er patron 56, 57 eller 58, som tapes til.
Derfor er min udgave en anelse nemmere.
Avatar billede summer Mester
03. maj 2006 - 12:16 #7
Jeg har to HP printere med ovennævnte patroner. Den ene skal man bruge begge "afdækninger", den anden kun den ene, så der er åbenbart lidt forskel fra printer til printer. Desuden er tysk absolut ikke mit favoritsprog, derfor linket på dansk.
Avatar billede thov Forsker
03. maj 2006 - 12:55 #8
Tre forskellige HP Photosmart printere har jeg nulstillet via den tyske metode, så Photosmart er i den henseende åbenbart ens.

Hoergrens udmærkede oversættelse kommer herfra:
http://www.inktec-uk.co.uk/57_58_reset.htm
Avatar billede Greyhound Praktikant
16. september 2016 - 14:26 #9
Hej.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!!!
Har sat " Nye" patroner i min HP8620, men den fortæller hele tiden at der er patronfejl.
Er der nogen der kan fortælle mig om der er en løsning, eller om jeg skal have fat i originale HP patroner.
Mvh.
Michael