Avatar billede sparkler Nybegynder
04. maj 2006 - 16:54 Der er 2 kommentarer

Min mikrofon virker ikke

Jeg har haft problemer med min mikrofon i noget tid nu, det begyndte lidt efter jeg havde fået ny computer. Den første dag virkede det hele helt fint, men dagen efter ville det bare ikke virke mere.

Når jeg bruger den begynder den pludselig at larme rigtig meget. Det gør det samme i Ventrilo, msn og lydoptager. Den kan godt virke de først 30-60 sekunder, men så begynder den at larme. Har prøvet med 3 forskellige mikrofoner, og det har været det samme med dem alle. Først brugte jeg lydkortet i mit bundkort men har nu skiftet til lydkort, og det hjalp stadig ikke. Har også prøvet med forskellige drivers til mit lydkort og bundkort, ingen forskel.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Håber nogen kan hjælpe ^^
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
06. maj 2006 - 22:48 #1
Har du husket at disable dit onboard lydkort i BIOS ?
Avatar billede tolderberg Nybegynder
24. august 2006 - 00:34 #2
Hej.

Måske det er fordi din mikrofon er boostet +20db. Det kan være for meget for nogle mikrofoner. Dette boost styres via Windows lydstyrke, og er ikke afhængigt af lydkortet. Prøv at kigge i Tilbehør --> Underholding --> lydstyrke. Under Indstillinger skal fluebenet være sat ud for "advancerede indstillinger". Når de er aktiveret kommer en knap med "Advanceret" nede i venstre hjørne af vinduet. Der klikkes på knappen, og mikrofon boost vælges fra i det nye vindue.

Måske det er det

vh

/TB