Avatar billede none_profit Nybegynder
04. maj 2006 - 17:04 Der er 9 kommentarer

find navn/ID på det frame man befinder sig i

Hvis jeg nu skal lave et function kald der vedhæfter IDen på det frame siden bliver vist i, f.eks. parent.top.FUNCTIONNAME(self)
Hvordan finder man så IDen på det frame?? self eller window virker ikke
Avatar billede olebole Juniormester
04. maj 2006 - 19:48 #1
<ole>

Det kan du ikke umiddelbart, men det er sikkert heller ikke nødvendigt. Hvad skal du lave?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede none_profit Nybegynder
04. maj 2006 - 20:16 #2
Jeg har ved hjælp fra createElement, lavet en multi Iframe function, hvis man kan kalde det dét, som generer Iframes placeret i tabeller og DIV IDs....

For at IDerne ikke bliver brugt flere gange, bruger jeg navnet på framet, til at navngive de forskellige DIV IDs med som bliver generet og placeret sammen med Iframene. f.eks. FRAMENAME_Bund osv... Men nu kommer problemet så når jeg i selve frame vinduet skal have kontakt til et af DIV IDerne for enten at lægge, eller tage værdier fra dem. Det skal jo gøre noget lignene det her parent.top.getElementById(self+'_Bund') hvis det altså var muligt
Avatar billede none_profit Nybegynder
04. maj 2006 - 20:17 #3
Sig endelig til hvis du ikke fatter et hak af det der. Jeg er god til at formulere mig inde i hovedet, men når det kommer ud er det som om det har ændret sig en smugle :S
Avatar billede olebole Juniormester
04. maj 2006 - 20:36 #4
Taler vi en name-attribut på dine iframes - og er du klar over, at IE ikke kan sætte sådan én på samme måde som FF?
Prøv lige at alert'e body'ens innerHTML, efter dine iframes er skrevet ud til siden. Så kan du til en start se, om det lykkes ... ellers må vi tage den derfra, når jeg kommer hjem igen (er på vej ud af døren)  :)
Avatar billede none_profit Nybegynder
04. maj 2006 - 20:47 #5
Ved ikke lige hvad jeg skulle se efter, men den alert'ede hele bodyen i dokumentet.

function Window_Open(jvsID,jvsWindowName,jvsMinimize,jvsClose,jvsStatusLine,jvsMenuLine,jvsScroll,jvsSRC,jvsPlaceTop,jvsPlaceLeft,jvsWidth,jvsHeight) {

  if(!MainObj(jvsID)) {
    var y = document.createElement('iframe');
    y.id = jvsID;

Det her er lige en brokdel af den kode der laver vinduerne.
Det her bliver alt sammen generet og appendChild'et i body'en af self.top
Det jeg skal have, er IDen af "y". Men jeg skal have den i "y".
Det er i det dokument der vises i "y" at jeg skal bruge IDen....
Avatar billede none_profit Nybegynder
04. maj 2006 - 20:50 #6
hmmm. Den lange linie bliver kortet af ved min skærmopløsning. Men den har altså en ende et sted, så det er ikke en fejl fra min side :D
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2006 - 00:29 #7
Det kan for såvidt godt gøres, men det bliver noget frygteligt rod med at vente til de enkelte iframe's dokumenter er færdig-loadede, før man sætter en variabel i hver af indholdsdokumenterne med ID'en  :o|

Er du helt sikker på, løsningen er god i første omgang? Hvorfor bruge iframes?  :)
Avatar billede none_profit Nybegynder
05. maj 2006 - 06:59 #8
Jeg skulle lave en side til min kæreste, med forskellige funktioner som er brugbare til skolebrug på HH.... Og så for at gøre det lidt federe, vil hun gerne have det opbygget i vinduer så hun kan have de forskellige ting åbne på samme tid. Så jeg har bygget lortet med et mindre styresystem look, hvor hun har mulighed for at åbne forskellige vinduer ved tryk på forskellige ikoner. Så kan hun flytte rundt på dem, minimere dem, osv....

Derfor har jeg så lavet en enkelt kode til at genere vinduerne, så hun ikke kommer til at have 50 skjulte iframes, som bare bliver visible ved tryk på links.

Kvinder kan være ret så besværlige :p

så hvis du har en løsning, så er jeg da med på at teste den, for jeg har ingen ideer til dette :(
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2006 - 12:08 #9
Taktak ... jeg har været gift med to - og avlet to mere - så det er vist mig, der er eksperten dér!  :D

Hmmm ... jeg kan godt se, det kan virke meget fikst, men det bliver meget let noget kompliceret 'skidt' at have med at gøre. Problemet er, at en iframe faktisk er to forskellige ting:

1) Et HTML-element
2) Et window-object, der implementeres af HTML-elementet

- og man tilgår dem på forskellig måde.

Jeg kan ikke rigtig anbefale andre løsninger uden at kende projektet ret indgående ... ellers lokker jeg dig bare ud i andre problemer, da du vist er ude i noget, hvor man skal holde tungen lige i bukserne. HTML er jo ikke ligefrem beregnet (eller velegnet) til den slags løsninger  :o|