Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
06. maj 2006 - 16:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilken computer til spil?

Hej eksperter

Er der nogle der kan fortælle mig hvilken computer, hvilke specs, den skal have for at kunne spille nyere computerspil? .. hvilke grafikkort som er bedst? hvor mange RAM det er nødvendigt den har osv?

på forhånd tak.
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 16:22 #1
vil du købe en samlet eller samle selv?
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 16:23 #2
mindst 1GB ram

7900GT

SLI bundkort hvis du vil spille i meget høj opløsning
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 16:25 #3
du kan finde gode gamer pc´er her www.topdata.dk
Avatar billede syoman Nybegynder
06. maj 2006 - 16:27 #4
Min pc har følgende specs: 300 mhz processor, 64 mb ram, 32 mb onboard grafik.
Jeg kører minestryger uden problemer! Du behøves ikke mere end ovenstående!
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
06. maj 2006 - 16:37 #5
Er det den nye version af minestyger? For så er det da sådan en jeg skal have :-)
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
06. maj 2006 - 16:37 #6
havde tænkt mig at købe en samlet..
Avatar billede henrikgn Nybegynder
06. maj 2006 - 16:37 #7
Minestryger kører også fint på min 120 MHz Pentium med 16 MB ram.
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 16:39 #8
hvor meget tør du bruge?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. maj 2006 - 16:42 #9
lol :P ^
til spil skal du helt klart gå efter AMD athlon 64'bit serien, eller den "nye" DUAL CORE  serie X2, som også er fra AMD.
Du kan sådan set godt spille de nye spil (går ud fra du mener CoD2, HL2, CSS, WOW osv) med et kort som nvidia 7600 GT!
Du får rigtig meget "value for money" fra det kort, som forresten ikke koster særligt meget.
Men hvis du vil have det nyeste nye til "fair penge" ville jeg også tage 7900 GT'eren, eller måske 7900 GTX.

Mht ram, kommer du ikke særlig langt i byen med 512 mb længere.
Du skal gerne op i 1 gb klasser (som pinball siger) eller derover.
(ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener at CoD2 kræver 2 GB ram.)

Men Alt i alt, så kan jeg give dig følgende tommelfinger-regler:
- Gå efter Nvidia når du kigger på grafikkort frem for ATI.
- Vælg også AMD's cpu'er frem for Intel's
- Vælg mindst 1 gb ram

men det er jo bare mine regler, der er ingen der siger at de er bedre end alle andre
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 17:21 #11
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
06. maj 2006 - 17:38 #12
med hensyn til pris er jeg åben, men vi skal ikke over 10.000..
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
06. maj 2006 - 17:44 #13
Kan man få sådan en AMD dual core serie x2 i en lille stationær? Jeg mener så man slipper for et kæmpe tower? Hvis ja hvor?
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
06. maj 2006 - 17:53 #14
anyways siger tak for hjælpen og udeler point..
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 18:38 #15
dette er miditower kabinet som er standard http://topdata.dk//product.asp?product=2685&sub=0&page=1
Avatar billede pinball Nybegynder
06. maj 2006 - 19:02 #16
Til dig som har givet anonym karma:

Jeg reklamerer ikke for Topdata.dk, jeg synes at de har gode computere til gode priser. Hvis du kan finde andre steder på nettet som sælger bedre løsninger til bedre priser så vil jeg da gerne vide det.
Avatar billede andreas-p Nybegynder
07. maj 2006 - 09:57 #17
egr_sli-->

Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skal købe Ati, de har det bedste Graffikkort lige PT.
Nemlig Ati x1900xtx, godt nok er det støre end normalt og bruge meget strøm og udvikler meget varme, MEN den har ren Råstyrke i forholdt til nVidia 7900GTX..

Jeg vil købe 2 GB Ram hvis jeg var dig