Avatar billede twami Nybegynder
13. maj 2006 - 09:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lyd i hele lejligheden

Jeg har netop investeret i egen lejlighed og skal have lavet et system, så jeg kan høre musik i hele lejligheden (100 kvm).

Jeg vil have min bærbare i stuen, som så skal kunne sende musik ud til højtalersæt i stuen, i køkkenet, i badeværelset og i soveværelset. Så jeg f.eks. kan køre netradio og så høre det ligemeget hvor i lejligheden jeg er.

Hvordan vil I foreslå jeg router lyden rundt i lejligheden? Jeg vil jo gerne have samme signal i alle højtalerne samtidigt (når jeg altså har tændt alle højtalersættene).

Vil det være en idé at købe en lille mixer med en masse stereoudgange? Skal jeg have fat i noget trådløst? Findes der en trådløs enhed man kan købe sammen med en ordentlig stak højtalere? Eller hvordan?

Har I nogle forslag?

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
13. maj 2006 - 11:30 #1
Hvorfor bruge din Bærbar til det ? Hvad med en dedikeret maskine til det ? Et MediaCEnter af en art og kører det via en forstærker ?
Avatar billede benjatke Nybegynder
13. maj 2006 - 18:37 #2
jeg har bare været ude på en losseplads og finde alle de gamle anlæg jeg kunne finde og så slutte dem sammen.
Avatar billede julleman Nybegynder
13. maj 2006 - 18:48 #3
Airport express fra Apple har en lydudgang med både digital(optisk) og analog signal. Desuden findes programmet airfoil(
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/ ) der kan streame lyden til de punkter du har i lejligheden.

Det hele forbindes trådløst og kan alt efter opsætning køres som almindelige klienter på et i forvejen trådløst net, eller de kan sættes op til at være accesspunkt/router.