Avatar billede henrik_foss Nybegynder
16. maj 2006 - 12:11 Der er 8 kommentarer

C5 ver. 3.0 - kaldende element

Hej experter

Jeg ønsker i et kartoteks delete trigger, at logge elementtype og -navn, som har udstedt delete kommandoen.
Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede jasman Nybegynder
16. maj 2006 - 12:42 #1
Et bud kunne være:

Hvis du nu definerer to variable

STR 255 &LastProcName og
INT &LastProc

i MAC GlobaleVariableUsr.

Derefter tager du fat i SXL - Pre process.
Her laver du følgende kode i bunden:

SET &LastProcName = &PARM
SET &LastProc    = &ProcNo

Dette vil gemme det sidst aktiverede elements navn (parm-streng) i &LastProcName og elementtypen i &LastProc, så du kan logge det i en tabel.

Husk at når du har rettet i MAC GlobaleVariableUsr skal du genstarte C5.
Avatar billede henrik_foss Nybegynder
16. maj 2006 - 13:47 #2
Tak for ideen Jasman, men det giver ikke de helt rigtige oplysninger.
Når jeg i projektlinier sletter en linie, logges "mode=RUN hook=Pro_Linie_Skærm" i &LastProcName !!!
Avatar billede jasman Nybegynder
16. maj 2006 - 15:02 #3
D.v.s. at Projektlinie skærmen på en anden eller anden måde er inde omkring UXL Pro_Linie_Skærm.

Hmmmm ...

Kan din løsning gøres afhængig af at Task-switching skal være aktive for alle brugere ?
Avatar billede henrik_foss Nybegynder
16. maj 2006 - 15:09 #4
Korrekt - jeg kan dog ikke finde noget kode, hverken i formen eller triggere, som kalder UXL=Pro_Linie_Skærm !!!

Taskswitching for alle 33 brugere vil jeg helst undgå.
Avatar billede mariaf Juniormester
16. maj 2006 - 15:10 #5
Forsåtr jeg spørgsmålet som du vil vide hvordan du er endt i kartotekstriggeren DELETE i f.eks. prolinie? Og hvad vil du så have logget, og hvor henne skal det stå? Skal det ud i loggen, eller har du et særligt kartotek til det? Hvad skal du bruge informationen til?
Avatar billede jasman Nybegynder
16. maj 2006 - 15:11 #6
Pre-record på første blok i formen Prolinie:
#UserHook(Pro_linie_skærm) ProLinie :)
Avatar billede jasman Nybegynder
16. maj 2006 - 15:13 #7
Vedr. Task-switchingen tænkte jeg bare på, at den jo gemmer alle kald i en stak-struktur, hvorfor den jo vil poppe stakken, hver gang et kald er overstået.
Hvis du så henter øverste element på stakken, vil du jo have det (nuværende) element :)
Avatar billede henrik_foss Nybegynder
16. maj 2006 - 15:41 #8
Mariaf og Jasman

Kan ikke nå mere idag - vender tilbage i morgen.

Ha' det til da :)