Avatar billede thhi Nybegynder
16. maj 2006 - 12:43 Der er 13 kommentarer

Hælp min bærbar er død! Harddisk skal reddes!

Hej

Min Fujitsu Amilo 1630A er crashed! Jeg forsøger derfor at redde min 40 Gb harddisk (MHT2040AT) harddisk. Jeg købte derfor en 2,5´´ adapter til denne fra Sandberg. Problemet er, at jeg ikke kan se harddisken på en anden pc, når jeg tilslutter denne via USB osv. Disken har sin egen styresystem xp, hvor jeg normalt loggede på med mit brugernavn osv. Jeg har forsøgt at flytte jumperne på disken, men uden held. Disken er ikke død, da jeg kan høre den kører.
På min stationære pc, kan jeg se det lille ikon i proceslinien, som var det et usb-stik min tilsluttede. Når jeg så via "kontrolpanel" går ind i administration, kan jeg heller ikke finde min disk fra min bærbare. Hvad gør jeg forkert? Det er vigtigt, at jeg får kontakt med denne, da jeg pt. skriver på et afgangsprojekt. Og selvfølgelig ikke har taget backup på det sidste. Håber i kan hjælpe.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 12:47 #1
kan windows se disken i enhedshåndtering ? hvis ja, er der tildelt et drev bogstav i computer management ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. maj 2006 - 14:19 #2
Er der flere tilslutningsmuligheder for den eksterne enhed? eks firewire og usb, evt også et kabel med til strøm? Hvis der er flere muligheder så prøv dem alle, der kan muligvis være et lille switch på bagsiden der skal stå i en bestemt position alt efter hvilken måde den er tilsluttet på
Avatar billede thhi Nybegynder
16. maj 2006 - 15:44 #3
Der andre tilslutningsmuligheder som du nævnte. Ligeledes en lille switch på bagsiden af disken med "Ekstern/Intern". Har flyttet rundt på den og sat strøm til osv. Ligeledes sker det det, at hvis jeg fra "enhåndshåndtering" prøver at se/finde min eksterne disk ved at tilslutte denne til min pc, så er det ligesom om det hele fryser. Hmm.. Men også lige tusind tak for jeres hjælp indtil videre.
Avatar billede robotten Praktikant
17. maj 2006 - 11:07 #4
Er det en udgave med et usb Y-kabel? Dvs. med to usb stik, til at sætte i pc'en? Har nemlig selv en harddiskkasse, der skal kobles to usb stik til. Så får den strøm nok.

Har du andet usb udstyr på? Printer med kortlæser, kortlæser eller usb stik?
Tag alt dette fra, der kan godt være en drevkonflikt. Evt. køre dine cd-drev op på nogle højere drev midlertidigt, for at se om det hjælper med at få drevet frem.
Avatar billede duck_mann Nybegynder
17. maj 2006 - 16:02 #5
Det lyder som om dit eksterne drev har tildelt et drevbogstav som allerede er i brug.
Avatar billede thhi Nybegynder
19. maj 2006 - 10:31 #6
Hej.

Så virker det. Jeg skulle køre en retablering via "kør" cmd og kommandoen "CHKSDK E: /R /X" Denne reparerede i win xp-databasen.
Avatar billede robotten Praktikant
22. maj 2006 - 14:26 #7
Ok. Lukker du igen?
Avatar billede robotten Praktikant
30. maj 2006 - 10:53 #8
Ny på E. Velkommen :)
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 18:34 #9
Mon ikke det var en ide med noget feedback eller få afsluttet spm, vi hjælper ikke for sjov
Avatar billede robotten Praktikant
13. juni 2007 - 19:46 #10
drgonzo>> Jo, det er netop det vi gør :)
Ellers er det ikke her du skal være :)

Men derfor er feedback altid at foretrække. Alt andet er sjofelt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. juni 2007 - 20:47 #11
jeg hjælper ikke for sjov. Jeg hjælper for at vedligeholde mine evner inden for HW mm og så er jeg her for at lære. Så nej, det er ikke for sjov. Sjov er en storbarmet blondine med en røv der smager af fransk vanilieis ;)
Avatar billede robotten Praktikant
13. juni 2007 - 22:13 #12
heh...
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. juni 2007 - 22:56 #13
er det dig jeg skal takke for den seneste karma?