Avatar billede sterion1 Nybegynder
18. maj 2006 - 17:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows xp pro key change

Hej har indtil nu brugt en piratkopi af windows xp pro, men efter valideringskontrollen begyndte og irritere har jeg ofret penge på en original cd. Jeg har downloadet en keyfinder men når jeg skriver den nye key i "change cd-key" får jeg bare "the cd key is invalid" hvilket ikke kan passe da jeg lige er kommet hjem fra Zitech med min Windows Xp pro sp2 cd m. key. w00t?
Jeg vil ikke installere mit wondows om da jeg har så mange ting jeg skal bruge på pc¨-en.

hvordan får jeg ændret den key.
og kan jeg ikk bruge keyfinderen fordi den ikke virker til xp pro sp2?

!! m.v.h JJ
Avatar billede snowball Novice
18. maj 2006 - 18:06 #1
Hvilket program bruger du?

Prøv med http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml hvis det ikke er den du bruger i forvejen.
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2006 - 18:07 #2
Det er muligvis fordi din nuværende er en XP uden SP2 og derved er key`en udenfor range.

Hvis du ikke har SP2 installeret på din nuværende version, så smid cd`en i og den vil sikker spørge om du vil installere - sig ja og den vil sikkert fortælle dig om det er OK.

Ellers:
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. maj 2006 - 18:31 #3
Du kan gøre en helt anden ting som jeg selv har brugt, hvis man har problemer med sin nøgle er der et nummer man næsten kan ringe til næsten døgnet rundt, du må kunne finde det under support.:o)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. maj 2006 - 18:32 #4
-1xnæsten det sidste
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. maj 2006 - 18:37 #5
Telefon for aktivering af Windows 80701315
Avatar billede AnyFellow Mester
18. maj 2006 - 18:40 #6
Det kunne jo være at din piratudgave ikke en en oem-udgave (såfremt det er sådan en du har købt).

De fleste piratudgaver er Select-udgaver, og derfor kan du ikke bruge dit nye licensnr.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. maj 2006 - 18:51 #7
Hvis sterion 1 ringer får han udleveret en ny nøgle, sålænge den han er i besiddelse er ægte.
Avatar billede sterion1 Nybegynder
18. maj 2006 - 20:58 #8
haverslev tusind tak du reddede dagen.. tak herfra og tak fra min ven! peace
lig lige et svar
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2006 - 21:01 #9
Godt det lykkedes for jer og selv tak :o)