Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2006 - 14:35 Der er 40 kommentarer

Hjælp til artikel søges

Jeg overvejer at lave en gratis artikel om ekspertens tidligere profiler. Titlen kunne f.eks. være "Eksperter og banditter" og jeg havde tænkt mig at den skulle handle om tidligere brugere af eksperten, der har markeret sig og bidraget. Indtil videre har jeg overvejet at skrive om følgende brugere:

jfl (Jacov Lange Friis) der jo er ekspertens stamfader
Kim Rosendal (som vist lå nr. 1 da jeg startede, jeg er ikke helt sikker på navnet)
Tdaugaard - Invisibleman
Makse
Metal_hansen

Jeg har brug for jeres hjælp til følgende:

- er der andre relevante brugere.
- er der nogle af jer der har kontaktoplysninger. Alternative kan bede disse brugere kontakte mig
- er der nogle af jer der har gode historier der skal med
- Er der ellers noget I kan bidrage med.

Jeg forestiller mig denne artikel som et kollektivt arbejde, hvor jeg tilbyder at være tovholder. Alle bidreg og meninger er velkommene, i kan poste som kommentar her eller maile mig på kim@bufferzone.dk. Jeg havde tænkt mig et kort afsnit om hver bruger, der beskriver lidt om brugerens tid på eksperten, samt hvad brugeren laver i dag og om eksperten har haft nogen betydning for vedkommende. Det er tanken at det er os(mig) der laver en slags bibliografi og ikke brugeren der beskriver sig selv

ARtiklens formål er IKKE at behandle nyelige begivenheder og beskrive brugere der nyligt er blevet deaktiveret. Vi taler efter min mening udelukkende om brugere der ikke befinder sig på eksperten mere.
Avatar billede resten Nybegynder
20. maj 2006 - 14:49 #1
Kanon ide Bufferzone :)
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2006 - 17:17 #2
Hm, mangler der ikke brugeren "Admin"?
Kan huske at der rent faktisk var bidrag fra admin da jeg startede. Men det var vist da der endnu kun var 150-120 spørgsmål.  *G*
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2006 - 17:17 #3
115-120 skulle der stå. ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2006 - 17:21 #4
Er/var admin og jfl ikke den samme person der bare havde to profiler
Avatar billede backside Nybegynder
20. maj 2006 - 17:23 #5
Aner det ikke.  ;)
Men jeg kan i hvert fald huske at "admin" fik nogle klø en gang imellem.  ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2006 - 18:32 #6
det er brugeren kimrosgaard jeg tænker på, nogen der har en e-mailadresse på ham
Avatar billede weblex Nybegynder
20. maj 2006 - 18:45 #7
Jeg tror han har dette site:

http://www.ghostcom.dk/
Avatar billede weblex Nybegynder
20. maj 2006 - 18:50 #8
...hvor der i øvrigt også er en mailadresse:

kim@ghostcom.dk

På dette link henviser han i øvrigt til hans tidligere færden på Eksperten:

http://www.ghostcom.dk/migselv.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2006 - 18:54 #9
tak jeg prøver den vej også og hvis ikke andet, så er lidt af historien der
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2006 - 22:36 #10
jfl (person) var admin

der er både et admin og et jfl brugernavn (jfl brugernavnet er brugt til
at stille/besvare spørgsmål ligesom alle andre brugere - og det er stadigt
aktiv efter at er holdt som admin)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2006 - 22:37 #11
iøvrigt glimrende ide
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2006 - 23:39 #12
drop evt. metal_hansen fordi hvis du skal skrive noget om hans exit fra E, så
kommer nu nok vanskeligt udenom at omtale en af de nyligt exit'ede
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2006 - 23:52 #13
hmmm nu husker jeg ikke lige detaljerne om metal_hansens exit men nu er jeg i hvert tilfælde opmærksom på det. Og mht de nylige exits, så kan jeg da forestille mig at man kunne skrive noget om den historie om et par år eller tre, hvis ikke dise brugere bare kommer tilbage og fortsætter hvor de slap
Avatar billede arlet Juniormester
21. maj 2006 - 00:12 #14
Bufferzone-> Har sendt dig en mail om denne tråd..
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2006 - 01:05 #15
tak for mailen Frank, meget enig.
Avatar billede resten Nybegynder
21. maj 2006 - 05:54 #16
Noget jeg selv har tænkt på de sidste 15 timer på arbejdet er brugeren makse jeg kan huske der var en kæmpe mystik om ham da ingen kendte ham og ej heller kom til det og ikke engang Jacob "admin" ville udtale sig om noget de gange vi mødtes med ham under opstarten af coadmins på exp når vi spurgte om hvad og evt hvem han var.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2006 - 13:31 #17
Jeg har heller ikke kunne finde ret meget om ham, heller ikke en email adresse, alt info modtages også links til tråde hvor der løftes lidt af sløret, hvis disse findes
Avatar billede snowball Novice
21. maj 2006 - 14:16 #18
bufferzone: Mht. JFL, så hed han Jacob Friis Larsen (nu Saxberg).

Mht. makse, så oprette han senere en mere anonym bruger (http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=sekam) så han forsvandt ikke helt fra Eksperten - http://www.eksperten.dk/spm/498862 ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2006 - 16:09 #19
Tak for det snowball, jeg har hørt rygterne om makse/sekam, er man sikker på at det er andet og mere end rygter?
Avatar billede c-holst Novice
21. maj 2006 - 19:28 #20
Har da også lige et par tanker i denne anledning
Eksperten består jo af kategorier, nogle store, andre små. Der findes sågar kategorier jeg end ikke har kigget ind i, og hvor de betydende personer ikke klinger bekendte i mine ører, men personerne har givetvis haft utroligt stor betydning for ligepræsic denne eller flere kategorier og derfor også for ekspertne som helhed.

hvor går skillelinien, for hvornår en bruger kan optages i denne artikkel, altså hvor længe skal en person have været fraværende. 1 2 3 år

synes, at du ved at vælge de forhenværende brugere, fravælger mange af de personer som jeg ser som, i høj grad betydnignsfulde personer, men desværre også aktive

Det var vist lidt af det ejg havde i tankerne

føler mig ganske overbevist at du har styr på tingene, med hensyn til de problemstillinger du selv nævner.

kunne godt nævne nogle af de personer som idag ligger godt til i sikkerhedskategorien, som personer der har haft en betydning for rigtigt mange brugere i en tid, hvor vira og orme med mere satte dagordenen inden for it-verdenen. Tror det har bragt mange nye kunder ind i butikken
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2006 - 19:48 #21
I virkeligheder finder jeg ikke at grændserne behøver være så fast formuleret. Hvis man har et navn man kan argumenterer for, som har haft betydning for eksperten, så bør vedkommende vel være med. Jeg er helt åben for forslag på folk der har været på før jeg kom eller i kategorier jeg ikke færdes i. Alt kan bruges. Der er heller intet der siger at jeg skal skrive alle delene af artiklen. Jeg ser  mig selv som den nuværende tovholder og stafetten kan gives videre til andre
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. maj 2006 - 08:55 #22
Der var to admins til at starte med, den anden var andreas_admin
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2006 - 17:21 #23
eagleeye>kan du finde en email adresse
Avatar billede snowball Novice
25. maj 2006 - 18:47 #24
Hans gamle Eksperten email var arh@eksperten.dk men den virker nok næppe. Hans fulde navn var iøvrigt Andreas Rose Hensen (og nej, der skal ikke stå Hansen ;)).
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2006 - 18:54 #25
og der er  faktisk et hit paa det navn i de gule sider
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2006 - 19:01 #26
jeg prøver at kontakte, tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. maj 2006 - 13:35 #27
jeg har nu kontakt til kimrosgaard, JFL og Metal_hansen. Dermed ikke være sagt at alle kommer med/har lyst til at deltage.

Jeg mangler således kontakt til

tdaugaard/invisibleman
Makse
andreas_admin (som jeg er rimelig fortrystningsfuld om at finde)
Avatar billede snowball Novice
26. maj 2006 - 14:41 #28
Prøv at skrive til TDaugaard på den email der står på http://www.solutions2all.dk/site_info.asp
Avatar billede arne_v Ekspert
26. maj 2006 - 15:21 #29
folk hvis rigtige navn er kendt er nok generelt til at finde

men hvis ingen kender makses rigtige navn, saa er det jo en svaer opgave
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2006 - 11:35 #30
Så har jeg fået fat på Andreasadmin ogmangler derfor kun tdaugaard og makse
Avatar billede snowball Novice
17. august 2006 - 21:00 #31
Mht. tdaugaard, så hedder han Thomas til fornavn. Et opslag på DK-Hostmaster's hjemmeside vedr. tdaugaard.dk giver netop en Thomas Daugaard.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2006 - 22:19 #32
makse bliver nok svær

der er ikke noget at hente på Google

(kun et par E tråde og noget fra et løbe forum)

og findes det ikke på google så findes det ikke

:-)

hvis det er rigtigt at sekam=makse, så kunne du prøve at smide en note
i det sidste spørgsmål han deltog i (ca. halvandet år siden) og se
om han vil kontakte dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2006 - 23:32 #33
Jeg forsøger at komme videre med jeres forslag
Avatar billede c-holst Novice
04. februar 2007 - 13:14 #34
har lagt mærke til, at en bruger med navnet makse igen har været aktiv

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=makse
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2007 - 13:21 #35
Tak for tippet, jeg er gået lidt i stå, men vil holde øje med makse det kunne jo være at det gav hul
Avatar billede jkhaledsoueidan Nybegynder
14. marts 2007 - 11:02 #36
tdaugaard, har udviklet flere koder du kan finde rundt på nettet, tjek hans email i dem så burdt du kontakt ham på den måde...

jeg kan huske han lavede en chat i asp, han brugte også tid på udvikleren.dk :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2007 - 12:02 #37
god pointe, jeg forsøger og se om det kunne give pote
Avatar billede sleever Nybegynder
20. marts 2007 - 23:16 #38
Hej Buffer,
Prøv at definere klart hvad formålet med dette er. Du skriver om hvad formålet ikke er.
Det er svært at se, hvad du vil med artiklen (udover at skrive om nogle bruge på Exp.dk).
Hvad er det interessante i det?- Kunne det være, som du også selv nævner kort, hvad
det at bruge eksperten har betydet for evt. karriere eller noget. Jeg savner en klar problemformulering,
ellers er der ikke noget "go" i at skrive en artikel om andre brugere.

-B
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. marts 2007 - 08:28 #39
tjaaaa, for det første er jeg gået lidt i stå, på grund af tidsmangel, så der sker ikke så meget med artiklen lige i øjeblikket, men lige pludselig så tager jeg mig sammen og så kommer der noget.

Min oprindelige tanke var egentlig at lave en artikel der fortalte lidt af historien omkring eksperten, ikke den tekniske, men den menneskelige. Hvis man har været her længe nok, og jeg har da været her relativt længe, så ser man gode folk og kopntroversielle folk, der er meget aktive på godt og nogle gange også på ondt. Min tanke var at skrive deres historie, enten med hjælp fra dem selv, hvis de var/er med på ideen og ellers med hjælp fra andre brugere. Skrive de historier der nu er tilgængelige og for nogen af dem vil det være både personlige oplysninger som hvem de er og hvad de har lavet siden de stoppede på E, fra andre vil det være kortere, evt med link til gamle spørgsmål, der illustrere deres personligheder.

Jeg forsøgte/forsøger bevidst at styre uden om personer der stadig er aktive eller som stadig er meget kontroversielle. hensigten er ikke at genoptage gamle slagsmål, måske snare af afrunde dem og begrave dem.

Jeg er nok nødt til at erkende at jeg er ganske facineret af hvor engageret folk kan blive af et elektronisk system, og hvor dårligt folk kan opføre sig. Det har overrasket mig hvor meget et sådant elektronisk community ligner et rigtigt af slagsen

Hvis andre har andre ideer og ønsker er det "bare" at skrive. jeg har ikke monopol
Avatar billede tommyf Nybegynder
23. december 2007 - 09:07 #40
Historien fra da tdaugaard skiftede navn pga. point-systemet, skal da med. Ligesom at han hvis fik job ved Cliche på grund af sin aktivitet her på siden. Jeg mener også OleBole fik job udfra den viden han viste her på siden.

AndreasAdmin, var han ikke en midlertidig admin? Mener han fik vildt mange hug.