Avatar billede trickyq Nybegynder
23. maj 2006 - 03:12 Der er 6 kommentarer

formmail med attactment

Hejsa

Håber jeg skriver dette i den rigtige kategori..

Kan man i en html formmail indsætte en kode så man kan vedhæfte billeder..??

Jeg har brug for en formmail hvor man kan vedhæfte 2 billeder.
Avatar billede trickyq Nybegynder
24. maj 2006 - 00:09 #1
Er der virkelig ikke nogen som kan svare på mit spørgsmål...????
Avatar billede trickyq Nybegynder
24. maj 2006 - 03:23 #2
Jeg har nu lavet en formmail, men når jeg vil vedhæfte filer, kommer kun stien frem.
min kode ser sådan ud.. hvad mangler jeg...??

<FORM method="post" action="http://www.xxxxxxxx.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="info@xxxxxxxxx.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Annonce til xxxxxxxxx">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.xxxxxxxxxx.dk/index.html">
<input type="hidden" name="required" value="navn,email,annonce,telefon,by">
<input type="hidden" name="env_report" value="REMOTE_ADDR,HTTP_USER_AGENT">

        <table width=80% align=center bgcolor=#000000 cellspacing=0 cellpadding=0>
        <tr><td>
        <table width=100% align=center
        cellspacing=1 cellpadding=4 class=formtbl>
        <tr>
            <td colspan=2 style='background-color: #FFFFFF;'><font size="2">
            Felter med</font><small> * skal udfyldes</small></td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40%><b>Emne</b><br>
            <small>Vælg den kategori din annonce passer til.</small>
            </th>
            <td width=60%>
                <select name=kategori size=1>
                    <option>** Vælg kategori **
                    <option>Hund
                    <option>Kat
                    <option>Små dyr
                    <option>Fugle
                    <option>Krybdyr
                    <option>Andre dyr
                    <option>Tilbehør
                    <option>Efterlysning
                </select>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40%><sup><b>*</b></sup><b>Navn</b><br>
            <small>Skriv venligst dit fulde navn. </small>
            </th>
            <td width=60%><input type=text name=navn value="" size=40></td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40%><b><sup>*</sup>By</b><small>.<br>
            Geografisk placering.</small></th>
            <td width=60%><input type=text name=by value="" size=40></td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40% bgcolor=#CECECE align=right><sup><b>*</b></sup><b>E-mail</b><br>
            <small>E-mail for kontakt.</small>
            </th>
            <td width=60% bgcolor=#E0E0E0><input type=text name=email value="" size=40></td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40% bgcolor=#CECECE align=right><b><sup>*</sup>Telefon</b><br>
            <font size="2">Telefon for kontakt.</font>
            </th>
            <td width=60% bgcolor=#E0E0E0>
            <input type=text name=telefon value="" size=40></td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40%><b><sup>*</sup>Besked</b><small><br>
            Skriv din annonce her.<br>
            Race, navn, alder, køn, historie m.m..<br>
            <br>
            Slut af med, at skrive hvordan du ønsker at blive kontaktet, E-mail, telefon.
            <br>
            (<i><font size="2">kommer til at stå i
            den opslåede annonce</font></i>).
            </small>
            </th>
            <td width=60%><textarea name=annonce cols=45 rows=10 ></textarea></td>
        </tr>

        <tr>
            <th width=40%><b>Sælge/Købe/Efterlyse</b><br>
            <font size="2">Ø</font><small>nsker du at sælge, købe eller efterlyse.</small>
            </th>
            <td width=60%>
                <select name=art size=1>
                    <option>** Vælg kategori **
                    <option>Sælge
                    <option>Købe
                    <option>Efterlyse

                </select>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40% bgcolor=#CECECE align=right><b>Vedhæft billede 1</b><br>
            <font size="2">Kun jpg filer, må højest fylde 400Kb</font>
            </th>
            <td width=60% bgcolor=#E0E0E0><input type=file name=file></td>
        </tr>
        <tr>
            <th width=40% bgcolor=#CECECE align=right><b>Vedhæft billede 2</b><br>
            <font size="2">Kun jpg filer, må højest fylde 400Kb</font>
            </th>
            <td width=60% bgcolor=#E0E0E0><input type=file name=file2></td>
        </tr>
        </table>
        </tr></td></table>
        <br>
        <center>
            <input type=hidden name=send value=1>
            <input type=submit value="&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Send Annonce&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;">
        </center></FORM>
        <p><b>Når betalingen er gennemført, vil annoncen blive opsat
        indenfor 24 timer.<br>
        <br>
        Når annoncen er afsendt, bliver du automatisk ført til betalingssiden.</b></body></html></head><body link="#7097B8" alink="#CECECE" vlink="#7097B8"></p>

</body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2006 - 14:22 #3
Er du sikker på at Perl-scriptet overhovedet tillader billed-upload ?-)
Avatar billede trickyq Nybegynder
24. maj 2006 - 14:30 #4
Hvad mener du...?? er lidt en nørd til alt andet end html... ;-)
Jeg mener selv, at jeg bare mangler en "input type" men ved ikke hvordan den skal skrives...
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2006 - 14:38 #5
Den har du jo allerede, så det kan ikke være problemet ...

-- men ganske mange udbydere har formmail-scripts, hvor muligheden for upload af filer er disablet, så spørg dem (eller kig efter i deres faq/oss !-)
Avatar billede trickyq Nybegynder
24. maj 2006 - 15:11 #6
Min udbyder er b-one og det har både php, ASP, mySQL.
Problemet er bare, at jeg kun har forstand på html...

Inde i deres faq står der intet om muligheden for upload af filer..
Jeg prøver at skrive til dem...
Tak for responsen..