Avatar billede claus_net Nybegynder
23. maj 2006 - 08:17 Der er 3 kommentarer

Problemer med at xp pro er ustabilitet på raid 1, har i nogle bud

Hej håber der er nogle der kan hjælpe

Jeg har købt dele til en ny computer, men har store problemer med at få win xp pro sp2 installeret, instalationen genstarter nogle gange stopper den helt og nogle gange bliver den færdig efter nogle genstarter men køre ustabilt genstarer tit og hver gang jeg køre antivirus scan af harddisken kan på intet tidspunkt køre færdig, er det en dårlig ide at køre win xp fra et raid 1 eller burde det kunne lade sig gøre.

Computer:
Mobo: WinFast NF4UK8AA (NVIDIA RAID)
HD: Western Digital WD3200KS Sata2 16MB Cache 2stk i raid 1

Håber der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede gratis Nybegynder
23. maj 2006 - 17:34 #1
windows xp er meget kræsen mht. hardware og indstillinger under installationen af systemet...
Inden installationen, gå i bios og load Setup Defaults eller Fail Safe, eller hvad det nu hedder i din bios :)
Ta' alt unødig hardware fra (ka sættes til efter installationen) så du installerer med:
Skærm, Tastatur, Mus, CR-Rom.Dobbelt-tjek at alle kabler/ledninger sidder som de skal.
Du sq fint kunne køre Raid 1, skal du loade Sata drivere under installationen ? hvis ja, køre det som det skal ?
Her er en site omkring de forskellige slags Raid, hvis du ka bruge det til någet :)  http://raid.com/04_00.html
Avatar billede claus_net Nybegynder
23. maj 2006 - 20:28 #2
Er rimelig god til bios og har forsøgt at deaktiver alt onboard (lan,lyd,usb..) men så kunne jeg ikke gennemføre installationen.

ja jeg trykker F6 og loader sata driver med diskette under installation.

Har jo fået xp ind men installationen har genstartet og den genstarter tit og hver gang jeg køre en antivirus scan af harddisken.

Hvis installationen genstarter springer den så noget over som ikke bliver installeret ?

Jeg har kørt scan fra "dos" af hver harddisk med et program fra Western Digital og her er der ingen fejl på nogle af dem.

Vil de være en løsning at fjerne den ene harddisk og installere xp på den ene og bagefter lave et raid 1 kan ikke helt gennem skue om det bliver det samme. ?

Andre ideer til hvordan jeg kan fejl søge. ?
Avatar billede gratis Nybegynder
24. maj 2006 - 01:29 #3
har du prøvet at boote fra win xp cd'en, vælge Genoprettelseskonsolen og derfra køre en chkdsk /r  ? for at se om det skulle være fejl på disken der gør det ?
"Beskrivelse af Windows XP Genoprettelseskonsol" http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314058