Avatar billede qaybdiid Nybegynder
24. maj 2006 - 14:07 Der er 5 kommentarer

Træk artikler ud fra MySQL arkiven

Hej Alle..
here et hurtigt spm..

Jeg har mange artikler i en MySQL database, hver artikel har en dato (Unix timestamp), jeg vil godt sortere dem i arkiv siden, således at brugeren kan vælge artikler fra en bestemt måned/dag..:

April (x)
Maj (xx)

x=antal artikler i måneden

Når brugeren vælger en måned, lad os sige Maj (?mnd=5)
Så kommer de dage i maj hvor der findes nogen artikler(?mnd=5&dag=18):

01 (2)
18 (3)
23 (1)
.. osv

Takker på forhånd..
Avatar billede coderdk Praktikant
24. maj 2006 - 14:25 #1
Fremgangsmåden er i SQL'en nogenlunde sådan:

SELECT COUNT(*) AS antal, DATE_FORMAT(FROM_UNIXTIME(datofelt), '%m, %Y') AS periode FROM dintabel GROUP BY periode
Avatar billede coderdk Praktikant
24. maj 2006 - 14:26 #2
Så får du en liste med:

Hvor f.eks. antal er 23 og periode er 04, 2006 for april '06
Avatar billede qaybdiid Nybegynder
25. maj 2006 - 08:11 #3
Var nødt til at grave lidt dybere, men idéen var korrekt, tak.
Smid et svar..
Avatar billede coderdk Praktikant
25. maj 2006 - 13:12 #4
Ok :)
Avatar billede coderdk Praktikant
01. november 2006 - 00:02 #5
Er du der stadig?