Avatar billede fryedbean Nybegynder
27. maj 2006 - 23:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Class laver random tal i OOP

Hvordan laver man bedst en class der laver et random tal mellem 1-100 i OOP?
Avatar billede loevgaard Praktikant
28. maj 2006 - 09:31 #1
Er det ikke lidt at skyde gråspurve med kanoner? Det kan gøres så enkelt:
function randomNumber($max) {
  return rand(0, $max);
}
evt. krydre den med en srand, så det bliver lidt mere tilfældigt: http://dk.php.net/manual/en/function.srand.php
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. maj 2006 - 12:02 #2
class random_number
{
    function random_number($max_number)
    {
        return rand(0, $max_number);
    }

Jeg har ikke testet det, men det skulle være teorien.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
28. maj 2006 - 12:07 #3
Det er sådan set slet ikke nødvendigt. Når det du efterspørger ikke er mere kompliceret, så findes der jo allerede en funktion php man kan benytte uden problemer:

echo rand(1,100);
Avatar billede fryedbean Nybegynder
29. maj 2006 - 23:05 #4
skulle bruges i dette tilfælde.. men skulle lave at serial nummer etc.

GFS342-4232K-33G-GS32

skulle dog lige tjekke med jer