Avatar billede bjarke-b Nybegynder
01. juni 2006 - 15:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

unix time, dato før 1/1/1970

Jeg laver en dato til unix time på denne måde:

$foedt2 = $_POST['foedt_dag'].'-'.$_POST['foedt_maaned'].'-'.$_POST['foedt_aar'];

Det virker fint hvis datoen er eter 1/1/1970, hvis datoen er før så resulterer den bare i -1

Nogen der ved hvad det skyldes?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. juni 2006 - 16:28 #1
unix timestamp formatet er jo sekunder fra 1 januar 1970. Der er opereres ikke med negative tal her, dvs. 0 er 1 januar 1970, færdig. Der er umiddelbart 2 løninger:

1. Hvis du gemmer dine datoer i en mysql database, så brug dets eget datetime format til datofelterne, i stedet for at gemme unix timestampet.
2. Kig her: http://phplens.com/phpeverywhere/adodb_date_library  Det er vist du absolut vil operere med timestamps (det script jeg henviser til bruger så negative værdier).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. juni 2006 - 21:24 #2
På windows maskiner kan man vist ikke bruge negative timestamps, men på de fleste unix/linux-er skulle man ku'. Men så går det kun tilbage til år 1901. Fødselsdatoer bør opbevares som datoer, ikke timestamps.