Avatar billede sonne Nybegynder
03. juni 2006 - 21:01 Der er 9 kommentarer

program til at lave animerede gif'er med

til billedbehandling bruger jeg PaintShopPro - nu vil jeg gerne vælge et godt stykke software til at lave animationer med.
Gode råd og tips modtages.

jeg har kikket på
Animation Shop
Gif Construktions Set
Ulead GIF Animator

nogen der kender dem og vil give mig nogle gode råd ?
Avatar billede loevgaard Praktikant
03. juni 2006 - 21:24 #1
PhotoShop sammen med ImageReady er en uhyre lækker combo! :-)
Avatar billede loevgaard Praktikant
03. juni 2006 - 21:25 #2
Hvis du skulle være i tvivl er det ImageReady, der kan lave animationer, uden større problemer tilmed ;)
Avatar billede sonne Nybegynder
03. juni 2006 - 22:21 #3
jeg har ikke brug for et andet billed-behandlingsprogram
og ImageReady - er det et stand-alone program - og hvis det er hvor får jeg fingre i det ?
Avatar billede loevgaard Praktikant
03. juni 2006 - 22:46 #4
Du skal købe Photoshop, så følger ImageReady med. De to programmer er alle pengene værd. Og du kan jo godt nøjes med at bruge imageready, det er ikke noget problem.
Avatar billede sonne Nybegynder
03. juni 2006 - 23:24 #5
sorry l0vgaard, men jeg skal ikke købe PhotoShop
Avatar billede jokkejensen Novice
03. juni 2006 - 23:42 #6
jeg kender efterhånden en del dtp'ere og webdesignere... de bruger alle photoshop, og jeg kender ikke til nogen alternativer.. jo de findes, men hvis du vil arbejde professionelt, eller bare en tak højrer end grimme clipart animationer - så er PS vejen frem..

Den fåes i  en 60 dages demo, de 60 dage skulle være mere end rimeligt til at finde ud af at de 6-7000 den koster hurtigt er tjent ind igen..

mvh
Avatar billede dortek Nybegynder
04. juni 2006 - 10:48 #7
Hvis du skal bruge de animerede giffer til bannerannoncer, så vær opmærksom på at de fleste hjemmesider, hvor man reklamerer, vil have banneret til at fylde så lidt som muligt. Måske skulle du overveje at kigge på Flash også (http://www.adobe.com/products/flash/flashpro/?promoid=BINT). Her kan du lave flotte animationer, der ikke fylder nær så meget som en animeret gif...
Avatar billede sonne Nybegynder
04. juni 2006 - 17:09 #8
Jeg er glad for jeres kommentarer.
jeg har fortalt at mit billed behandlingsværktøj er PaintShopPro - profesionelt eller ej - det handler vel mere om hvad brugeren kan end om hvad programmet kan ?
- når jeg bruger et billedbehandlingsprogram til under 1500 kr, så er jeg ikke interesseret i at købe ekstra software til hverken 200, 400 eller $699 som f.eks. prisen er på adobes "Flash Professional 8" for at lave animationer.
Jeg efterlyser også software til animerede giffer og ikke til Flash.

Så det kan godt være det er svært at finde nogen som kan svare, men jeg håber der findes nogen -
Avatar billede trickyq Nybegynder
04. juni 2006 - 17:38 #9
Paint shop pro, kombineret med psp's egen jasc animation, kan udemærket lave animationer..
Jeg bruger det selv og får flotte bannere og andre animationer..
Det er også kanont til at lave tekst animationer..

Her er nogle link, måske kan du finde noget du kan bruge der.

http://www.refdev.com/tutorials/Paintshop/Animation/

http://www.designertoday.com/Tutorials/Paint.Shop.Pro.aspx

http://www.dumlao.cc/

Eller prøv at skrive psp animation tutorials, så får du flere muligheder.

God fornøjelse..