Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2006 - 10:36 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Oprette en fælles gruppe email account ?

Vi er en forening som skal dele mails mellem hinanden.
Jeg har tænkt mig at oprette en email account som sender vidre til alle medllemmer (adresser).

Der er IKKE tale om distributionsliste eller email group som normalt.

Når man sender til denne email skal den gå videre til alle medlemmers adresser - hvordan gør man ?

Har forsøgt hotmail-filter , men er ikke muligt
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2006 - 10:41 #1
Nu skriver du ikke hvilket mail program du benytter, men hvis det f.eks. er Outlook Express kan du via "Regler" videresende mails.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2006 - 10:49 #2
Ja det skal være en internet mail - f.x hotmail eller anden tilgængelig.
Jeg kan ikke vente på at skulle åbne en lokal email adresse for at få det til at fungere.
Altså den skal sende vidre til alle - altid - også når min pc er slukket - derfor skal det være en webemail - nogle ideer ?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2006 - 11:03 #3
Det mener jeg gmail kan, jeg bruger det dog ikke selv.

Lav evt. et spørgsmål, hvor du bér om en gmail invitation.
Husk at der må ikke gives point i forbindelse med gmail invitationer.  :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2006 - 11:26 #4
ok takker - lader lige stå her hvis der kommer andre løsninger - læg bare et svar hvis det virker.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2006 - 11:28 #5
Oki, velbekomme.  :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2006 - 11:57 #6
Nu har jeg oprettet en gruppe på gmail. Når jeg modtager en mail ska den vidresendes til alle i gruppen - men har ikke mulighed for at vælge gruppen i forward kun email adresse - hvad nu ?

Har prøvet filter , men samme problem.....
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2006 - 12:02 #7
Jeg afviser dig lige indtil der er en løsning - ellers kan jeg jo ikke bruge det alligevel
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2006 - 12:07 #8
Det tror jeg ikke at du kan. Det vil let kunne blive noget der fik sendt Gmail direkte i et spam filter!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2006 - 12:10 #9
Åben din Gmail, Vælg "settings" i øverste højre hjørne, vælg "forwarding and POP" Men jeg ved ikke om du der kan indsætte mere end en adresse.

Det kan i derimod på groups.yahoo.com, der vil mails sendt til gruppen blive sendt til alle (alt efter hvordan de har sat deres konto op)
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2006 - 12:19 #10
Ok - det ser ud til at jeg kan løse mit problem på en anden måde - nemlig ved at bruge et fælles site til foreningen - som er postet i spm http://www.eksperten.dk/spm/713821
Har fået anbefalet groupcare og er igang der , men ser også på dit forslag- problenet med groupcare er at man ikke er garanteret adgang som gratisbruger, men kun som vipbruger og det koster.
- men kom bare med et svar alligevel begge - jeg beholder gmail til andre formål.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2006 - 12:31 #11
.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juni 2006 - 20:12 #12
james t- kom bare med et svar *S
Avatar billede serverservice Praktikant
25. juni 2006 - 10:56 #13
Jeg er pt igang med www.vaerkstedshuset.dannyboyd.dk
og mener det vil kunne laves der. har anvendt postnuke