Avatar billede suzuki Nybegynder
12. juni 2006 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

deaktivere mousepad på bærbar?

Jeg har en bærbar med windows XP installeret. Jeg har købt en usb mus, men jeg vil gerne have deaktiveret mousepad. Problemet er at når jeg går ind i kontrol panel/system/hardware/device manager, kan jeg godt slå den fra, men jeg bliver bedt om at genstarte, hvorefter mousepad bliver afinstalleret og windows XP finder ny hardware og geninstalleret den under opstart. Jeg kunne selvfølgelig også skille den bærbare ad og tage stikket ud, men det er så groft igen. Jeg kan ikke gøre noget i BIOS. Nogle ideer?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. juni 2006 - 17:07 #1
Det plejer man at kunne gøre under Kontrolpaneler og se efter mousepad eller mus
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. juni 2006 - 17:08 #2
ups jeg så ikke at det var forsøgt, man læser sq kun hvad VIL se.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
12. juni 2006 - 17:59 #3
prøv med en hammer ;)

sts. prøv at gøre det i fejlsikret tilstand... også genstarten...
Avatar billede suzuki Nybegynder
12. juni 2006 - 20:17 #4
Det er muligt den er slået fra i fejlsikret tilstand, men så kan jeg ikke rigtigt bruge internet o.m.a. Jeg tænkte selv på at klippe et stykke pap ud og lægge det oven på mousepad, det er da en ægte lavteknologisk løsning. Men jeg tænkte også på om det er muligt at slå automatisk driver installation i windows XP fra. Hammeren? ja så har jeg løst alle problemer med min computer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2006 - 20:17 #5
Man plejer at kunne deaktivere mousepad med Fn+"tast med mus" (ved ikke hvad den hedder... ;))
13. juni 2006 - 06:50 #6
I [Enhedshåndteringen] bør du kunne vælge [Disable] (og ikke fjern) for MousePaden.
Evt. check i BIOS om der er en Disable funktion her...
Avatar billede suzuki Nybegynder
13. juni 2006 - 09:54 #7
I mouse properties var der ganske rigtigt en knap der hed Disable, og den er stadigvæk disablet efter genstart, så mit problem er løst. Dr1, smid et svar og du får dine poing.
Avatar billede suzuki Nybegynder
14. juli 2006 - 15:58 #8
Time out.