Avatar billede prodic Mester
12. juni 2006 - 18:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"Click To Activate"-fix

Hej Flash'ere,

Der findes tilsyneladende et par forskellige fixes til den nye(?) "Click To Activate" i forskellige browsere.

Indtil videre har jeg anvendt en løsning ala denne:
http://www.ediy.co.nz/internet-explorer-flash-applet-activation-fix-xidc19237.html
(med et link til et js-script)

Men nu opdager jeg til min gru, at netop den giver et kort "blink". Det ser ud til, at den loader lidt af flash'en, hvorefter den starter forfra, hvilket resulterer i et kort blink.

Så nu er spørgsmålet: Hvad er den bedste, og nemmeste måde at omgåes både "Click To Activate" samt blink'et på?

På forhånd tak!
Avatar billede per-olof Nybegynder
12. juni 2006 - 21:17 #1
Avatar billede prodic Mester
12. juni 2006 - 21:30 #2
per-olof->Tak for linket. Dog har jeg været forbi updaten til flash 8, men uden at have opnået den store succes, da jeg stadigvæk har "click to activate"-firkanten.
Hvis du kender andre nemme "hacks", så sig endeligt til.
Avatar billede cpufan Juniormester
12. juni 2006 - 22:05 #3
Avatar billede cpufan Juniormester
12. juni 2006 - 22:08 #4
Avatar billede prodic Mester
12. juni 2006 - 22:19 #5
cpufan->tak for de forskellige links - de er dog allerede omtalt i per-olof's link.
Avatar billede cpufan Juniormester
12. juni 2006 - 23:30 #6
nå for den ----
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
12. juni 2006 - 23:43 #7
2 forslag:
* hvis du har slået "Every visit on page" til under cache-indstillinger kan det give noget blinkeri. IE henter nogen gange indholdet 2 gange hvis det fra serveren er sat til at udløbe med der samme.
* Har du glemt at slette det oprindelige <object></object> tag ;-)
Avatar billede prodic Mester
13. juni 2006 - 08:22 #8
just4fun->Tak for forslagene. Ingen af de udemærkede forslag løste dog problemet.
"Every visit" burde teoretisk have indflydelse på samtlige sider og alt indholdet, og jeg kan ikke genskabe problemet på andre webhoteller med 100% identisk indhold.
Var nødt til lige at krydstjekke men ja det oprindelige object-taget var slettet. ;-)
Avatar billede prodic Mester
13. juni 2006 - 08:26 #9
Nu var jeg ved at glemme det vigtigste - problemet har en løsning, og den hedder:
SWFObject - http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?p=4023
Nu mangler jeg "bare" at få den tilpasset, så egenskaberne er brugbare.

Hvis der skulle sidde nogle med kendskab til ulemper ved at bruge SWFObjects, så sig endeligt til.
Avatar billede exclusive Nybegynder
14. juni 2006 - 08:21 #10
Der er faktisk også lavet et temmeligt fedt GRATIS program til at løse dette problem (virkeligt brugbart til stører sitet, med mange swf's) --> http://www.flashrelease.com/

Jeg bruger SWFobject normalt...

Men ja...
når det nu er sagt, må jeg desværre nok skuffe jer allesammen lidt..:
http://www.infoworld.com/article/06/06/08/79113_HNwordbug_1.html?source=rss&url=www.infoworld.com/article/06/06/08/79113_HNwordbug_1.html

Kort sagt:
Efter næste Windows updatering vil det være ligegyldigt om man har brugt Flash Release eller nogle af de andre metoder - man vil stadig skulle "Click to activate blah blah"... :-(

tuuuusind tak til Eola Technologies for at smadre internettet...!! :-( (år tusindets hack må man vel sige?)
Nogen som sidder klar til at at programmere en (hacker poff!) underskrift indsamling som vi kan promovere internationalt evt. hehe!!!!!
-men dette vil nok ikke engang løse noget.. men ok ja da, at smadre internettet til ingens verdens nytte, 15 min. of negative fame, damn hvor stiv i hatten kan man have lov at være? *hulk*
Avatar billede vat69 Nybegynder
14. juni 2006 - 09:47 #11
Jeg har brugt prodics SWFObject løsning og jeg har lige opdateret mit windows her til morges, men SWFObject løsningen virker stadig fint.

Så med mindrer at den opdatering som exclusive snakker om ikke var med til morges (hvilket jeg formoder den var) burde SWFObject løse "Click To Activate" problemet.

mvh
Vat69
Avatar billede exclusive Nybegynder
14. juni 2006 - 09:54 #12
ja så må det jo virke lidt endnu :-D
microsoft releaser jo updates om tirsdagen, så den burte være med!

Men det er jo dejligt..! jeg lever af flash, og jeg ville sku blive lidt slukøret hvis mine ting skulle forpestes pga. en gang MUDERKASTNING (hvilke det er!) imellem microsoft og Eola Tech.
Avatar billede prodic Mester
16. juni 2006 - 20:40 #13
Tak for diverse indlæg.
Umiddelbart ser SWFObject-løsning dog stadigvæk ud til at virke efter hensigten - selv efter seneste patches fra MS.
Skulle kommende patches resultere i, at problemet igen opstår, ja så vender jeg nok tilbage.

Exclusive->Tak for linket til flashrelease.com. Det er dog ikke nødvendigt i denne omgang, men kan blive nyttigt senere.
Avatar billede per-olof Nybegynder
17. juni 2006 - 11:31 #14
Jeg må dog sige en stor tak til exclusive før linket til flashrelease.com.
Jeg hade cirka 350 undervisningsvideos med problemet.
Det tog mig så der 2 timer at fixe dem alle.
Alternativet var ju at "manuellt" gå igenem dem alle igen, Puja