Avatar billede cellini Nybegynder
21. juni 2006 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Køb af bærbar

Jeg er på jagt efter en bærbar PC. Er klar over, at lignende spørgsmål er stillet før, men ønsker/krav er sjældendt ens- og markedet ændrer sig jo løbende.

Jeg skal bruge den til:
- internet, mail
- film/musik
- officeprogrammer
- lettere billedbehandling

Jeg vil gerne kunne høre netradio/se TV samtidig med andre opgaver.

Er det merudgiften værd at gå efter Duo Core med mit behov?

Er det nødvendigt med fx. et ATI-grafikkort, når jeg ikke har behov for at kunne afvikle tunge spil - betyder grafikkortet også noget for billedkvaliteten generelt?

Det skal være en bærbar i gedigen kvalitet og med god skærm og tastatur. (Acer er billige ift. ydelse, men er kvaliteten ok?)

Vægt allerhøjst 3 kg.

Batterilevetiden skal helst være min. 3 timer ved alm. brug, hvis det kan lade sig gøre.

Budgettet er ca. 8000-1000, men vil helst slippe med de 8 :-)

Har set på:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=195913
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=154949

Håber at nogen af Jer vil dele jeres viden...
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. juni 2006 - 08:50 #1
med dine krav til computeren omkring multi tasking, se tv og arbejde samtidigt, vil en core duo cpu klart være at foretrække. Et minimalt selvstændigt gfx kort er også at foretrække da et on board kort "æder" af dine ram.

Af de 2 computere du foreslår ville jeg klart vælge maskinen fra asus. Den har selvstændigt gfx kort og et 8 cellet batteri hvilket gerne skulle give rigtig god batteri tid, den dækker alle dine behov og asus er kendt for at lave noget rigtig godt kram. Jeg ville dog nok lige opgradere til 1GB ram
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2006 - 12:30 #2
Begge modeller æder af systenram.
Men opgrader til 1 gb :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. juni 2006 - 12:50 #3
har go7300 ikke 128 dedikerede ram og op til 256 hvis man æder af sys ram?
Avatar billede cellini Nybegynder
25. juni 2006 - 14:01 #4
Er der ikke nogen, der har konkrete bud?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 14:50 #5
Avatar billede daffy60 Nybegynder
25. juni 2006 - 17:37 #6
http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=Y6ZlNVTGYyZ4RekD Det er De spec. du har brug,,, Det er os lidt sejt ;) At pel fingere ikke kan rode i den for mouse Padden er den en slags Fingertryk Læser der virker meget bedre en Password
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juni 2006 - 17:56 #7
http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=VeIFYindlUdm tror det er denne han mener, på dette link er de også 700-1000 kr billigere end ved zepto selv