Avatar billede greenday Nybegynder
23. juni 2006 - 11:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Split tabel felt op og hente billeder

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med at jeg skal have det der står i en tabel felt "2JS0535280013" lavet om til små billeder.

Så at den selv splitter feltet op så "2" henter billede 2.jpg og J henter billede J.jpg osv.

Billederne skal derefter ligges ind i en rapport som så skal skrives ud.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig ;)

Esben
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2006 - 11:48 #1
is that all :o)
Avatar billede greenday Nybegynder
23. juni 2006 - 12:18 #2
Hvad mener Du med det, er det nemt at lave ???

I Tabelen har jeg (Navn), (Beskrivelse), (Og det lange Nr) det hele er forskelligt for hver post i tabellen ;)
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2006 - 13:40 #3
no it isnt easy, it would require quite a bit of code
Avatar billede greenday Nybegynder
23. juni 2006 - 14:44 #4
Ok. Terry
Så tror jeg bare at jeg vil finde på en anden løsning, jeg takker for hjælpen ;)
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2006 - 15:01 #5
may I ask why one field holds the nam eof so many jpg files?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2006 - 09:30 #6
Man kunne jo oprette en temp tabel, som fyldes ved hjælp af en løkke hvor variable styrer en mid funktion!~)
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2006 - 10:37 #7
Its not just a case of splitting the text into pieces. This has to be done for all records in the table. Then all pictures have to be read (were are they?) and then a report has to be made to make use of the pictures. And before you know it you've used a couple of hours. Then as is the case in many situations, other problems appear which again takes time.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2006 - 12:43 #8
Hvis du nu har et tekstfelt på din formular, som indeholder det "lange nr", så åben rapporten. På rapporten har du et antal "tomme" billeder, jeg prøvede med 3 og lagde så denne kode på vedÅbning:

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
Report_rptBilleder.Billede1.Picture = "C:\Billeder\" & Mid(Form_frmBilleder.Billeder, 1, 1) & ".jpg"
Report_rptBilleder.Billede2.Picture = "C:\Billeder\" & Mid(Form_frmBilleder.Billeder, 2, 1) & ".jpg"
Report_rptBilleder.Billede3.Picture = "C:\Billeder\" & Mid(Form_frmBilleder.Billeder, 3, 1) & ".jpg"
End Sub

Der var kun et problem og det var at hvis jeg kun havde 2 tal/bogstaver, så blev billede 2 og 3 det samme, men det må man kunne komme udenom. Lige umiddelbart løste jeg det ved at skrive 0 for billede 3, der var ikke noget billede som hed 0.jpg, så billedrammen forblev tom!~)
Avatar billede greenday Nybegynder
25. juli 2006 - 17:14 #9
Takker SPQ d kunne bruges ;)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2006 - 18:13 #10
!~)