Avatar billede skildpadden Nybegynder
24. juni 2006 - 12:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af .bat-filer

Jeg ved desværre ikke hvilken kategori dette spørgsmål passer i, men prøver denne.

Kan man via en .bat fil oprette en .txt-fil og skrive i den?
Avatar billede joern Nybegynder
24. juni 2006 - 13:36 #1
Hej.

Det har i hvert fald ikke noget med Visual Basic at gøre.

Bat-filer hører DOS-tiden til, formålet var at få udført en række operationer, der ellers hver især skulle indtastes på kommando-linien.  "Bat" er kort form af batch, der betyder en stak, - nemlig en stak hulkort man lagde i en hulkort-læser for at få udført de kommandoer som hullerne i kortene repræsenterede.

Hvis du bedre beskriver formålet, får du sikkert også hjælp.  For at oprette en tekstfil, kan du jo bare åbne notepad.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
24. juni 2006 - 13:53 #2
En bat fil kan godt oprette en .txt fil og skrive i den, et eksempel:

echo Whatever>fil.txt
echo.>fil.txt
echo More text to file>fil.txt

Hvad skal du bruge det til.

Der er ikke rigtigt én god kattegori om bat-filer. Nogle spørgsmål kommer under DOS, andre under Windows, igen andre under PC og nogle under Programmering->Script->Andre
Avatar billede h7iws Nybegynder
02. juli 2006 - 23:33 #3
Tja, det er vel et sprog for sig, så måske en seperat tråd til bat kunne være dejligt ?

Smil
Avatar billede skildpadden Nybegynder
30. juli 2006 - 22:21 #4
bertelbrander: vil du lave et svar?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. juli 2006 - 22:24 #5
Bemærk lige at det er >> i stedet for > hvis du skal skrive til slutningen af filen. Ellers vil den overskrive den fil der er der, så du kun får den sidste linie.

*går igen*
Avatar billede bertelbrander Praktikant
30. juli 2006 - 23:15 #6
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
31. juli 2006 - 11:38 #7
Svar