Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 12:46 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

hp oprettet i frontpage vises forkert på min pc

Hej! Jeg har oprettet en hjemmeside i frontpage men når jeg indsætter et baggrundsbillede så mangler der noget af det nederste af billedet, det samme gør der når jeg ser den på nettet. Jeg har en bærbar som kører opløsning på 1280 X 800.

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af en åde så jeg kan se hele min hjemmeside men uden held. Jeg kan nemlig se ALLE andre sider normalt rundt omkring på nettet. det er som om der mangler en scrollemulighed på min side.

Nogle der kan hjælpe??

http://home24.inet.tele.dk/boie/
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. juni 2006 - 12:52 #1
Prøv at indætte noget tekst på siden.
Der kommer først scroll på siden når der er mere tekst end der kan vises.
som jeg ser siden nu er der baggrundsbillede helt ned i bunden af siden, men hvis billedet er større end dette skal der tekst på siden før dette vises.
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 12:55 #2
okay prøver jeg lige
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:03 #3
hey okay det virker men når jeg arbejder i frontpage så ser jeg billeder 1½ gang kan jeg ændre det på nogen måde?
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:12 #4
se nu er det det samme på min hjemmeside forstår ikke hvorfor eller hvad jeg gør
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. juni 2006 - 13:15 #5
så skal du få lavet billedet om sådan det har en anden størrelse, men så risikere du at folk som bruger en mindre skærmopløsning ikke kan se det hele, men hvis det ikke gør noget skal du lave billedet i en størrelse som er lidt større end den største skærmøpløsning som computere køre med (jeg ved ikke lige hvad det er). På den måde undgår du at ingen ser det 1½ gang eller mere, men der er nogen som ikke ser hele billedet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juni 2006 - 13:15 #6
Er det du vil have en baggrund som på http://baby.gjesager.dk er står stille?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. juni 2006 - 13:17 #7
du gør ikke noget forkert.
baggrundsbilledet vil altid gentage sig selv så det fylder siden
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. juni 2006 - 13:18 #8
jeg fik ikke skrevet at det med at gøre biledet støøre skal du kun gøre i bredden da hjemmesiden kan være uendelig lang og billedet vil derfor, som sagt bare gentage sig selv nedad
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:23 #9
en baggrund der står stille nej ikke helt men hvrdan gør jeg det???

Michael: Hvordan ændrer jeg mit billede så det passer? Det er jo også forvirrende når man arbejder i frontpage kan jeg også ændre det der?
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:24 #10
tænkte på kan jeg lave en margen så det passer?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. juni 2006 - 13:27 #11
du kan ændre billedets bredde i et billedbehandlingsprogram.
hvis du har office pakken kan du gøre det i "Microsoft Office Picture Manager"
du kan godt lave en margen men så får du en hvid kan rundt om billedet
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:30 #12
okay jeg har også photoshop men hvad skal jeg så ændre det til?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. juni 2006 - 13:32 #13
jeg ved ikke men er det noget ligende dette du søger
www.magiske-michael.dk/prove/baggrund.htm
Avatar billede trickyq Nybegynder
28. juni 2006 - 13:34 #14
Du kan bruge denne kode, så får du en fixed baggrund...
Du skal bare ændre "URL" til hvor dit baggrund ligger..
Hvis du ikke vil bruge et billede, kan du ændre baggrunds farven i background-color.

<STYLE type="text/css">
<!--
BODY {
background-image : url("URL");
background-attachment: fixed;
background-position: 0% 0%;
background-repeat: no-repeat;
background-color:#FFFFFF;
}
-->
</STYLE>

Hvis du ikke vil have fixed baggrund, har jeg gjort dit baggrunds billede sømløst.
Du kan hente det her..

http://www.tqdesign.dk/images/komogvind/baggrund2.jpg
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:40 #15
okay smart med sømløs!! Men hvordan gjorde du så det????
Avatar billede trickyq Nybegynder
28. juni 2006 - 13:42 #16
Har brugt Paint Shop Pro8, der er funktionen indbygget i programmet...
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:42 #17
hey michael hvordan har du lige lavet det????? Det er sådan noget jeg søger dog skal billedet stoppe ved kanten til det nye i bunden kan det lade sig gøre? skal jeg bare lade være med at skriv så meget tekst så?
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 13:55 #18
hey trickyg det der med koder er ikke noget jeg ken der til kan man gøre det på en anden måde? altså låse baggrunden?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. juni 2006 - 14:28 #19
hvis jeg var dig ville jeg bruge den løsning som trickyq kom med.
når din side er åbnet i frontpage klikker du på programkode (nederst i skærmen)
øverst i den kode du ser nu står der
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Test</title>
</head>

du indsætter nu koden fra trickyq sådan det kommer til at se sådan ud

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Test</title>

<STYLE type="text/css">
<!--
BODY {
background-image : url("URL");
background-attachment: fixed;
background-position: 0% 0%;
background-repeat: no-repeat;
background-color:#FFFFFF;
}
-->
</STYLE>
</head>

der hvor der står URL (det med store bogstaver)
ændre du til stien på dit billede (da det ikke ligger i en mappe skal du ændre det til
baggrund1.jpg

liger under </head> står der

<body background="baggrund1.jpg">
ændre dette til:
<body>

så skulle det være som du vil have det
Avatar billede trickyq Nybegynder
28. juni 2006 - 14:28 #20
Hej boie..

Hvis det billede, du bruger, er mindre end skærmen, vil billedet blive reproduceret, indtil det fylder hele skærmen ud.

Så hvis du bruger den fixed baggrund, så kan du skrive uden at baggrunden flytter sig..

Du skal bruge koden jeg skrev før og sætte linket til dit billede ind..

Jeg kan godt lave dit billede i str. 1280 x 800, så det passer ind... du siger bare til...
Avatar billede trickyq Nybegynder
28. juni 2006 - 14:30 #21
michael det er ikke helt korrekt, for du her head med 2 gange...
Avatar billede boie Novice
28. juni 2006 - 14:31 #22
Hey Trickyg det vil være dejligt men ville gerne vide hvordan jeg selv kan lave det i den str?

I er en kanon hjælp begge to
Avatar billede trickyq Nybegynder
28. juni 2006 - 14:32 #23
ups sorry var for hurtig... er rigtig nok...;-)
Avatar billede trickyq Nybegynder
28. juni 2006 - 14:32 #24
boie hvilket program laver du grafik i...???
Avatar billede trickyq Nybegynder
28. juni 2006 - 14:41 #25
Du skrev du har Adope, så jeg kan lære dig det deri..

Åbn dit billede, gå til image, image size, fjern fluebenet i constrain proportions.
Så skriver du 1280 i width og 800 i height og trykker ok..

Nu kan du gemme dit billede, gem det i din images mappe i frontpage.
Avatar billede boie Novice
29. juni 2006 - 19:35 #26
Hey trickyg kan du hjælpe mig med hvordan jeg bruger lag?? Jeg vil nemlig gerne ændre nogle baggunds farver men ved ikke hvordan man gør?

Smid svar begge 2 så får i hver 100 point!!
Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. juni 2006 - 20:32 #27
svar
Avatar billede boie Novice
29. juni 2006 - 20:50 #28
hey michael du skal trykke på svar*GGG*
Avatar billede trickyq Nybegynder
29. juni 2006 - 22:22 #29
Hej boie.

Hvis jeg var dig, ville jeg enten låne bogen om adope på biblioteket, eller købe hæftet til adope på posthuset... det får du meget mere ud af.. deri findes også en række øvelser, så man lærer de forskellige værktøjer at kende...

Hvis du vil tilføje et nyt lag, skal du gøre flg.
Gå til knappen layer øverst oppe ---->new------>layer
nu har du et nyt lag..
Når du er færdig med at arbejde på dit billede, så skal du for at kunne bruge det på nettet, først merge det.. det gør du på flg. måde..

Gå til Layer------>merge visible
Nu kan du gemme det som en jpg eller gif fil..

Hvis du vil gemme dit arbejde, for at arbejde på det senere, skal du gøre flg.
Gå til File---->save as------> vælg at gemme som PSD fil, nu kan du hente det igen og igen og arbejde videre på det..
Når du først har gemt det en gang, så trykker på bare på save næste gang..

Håber du kan bruge dette til noget...
Avatar billede trickyq Nybegynder
29. juni 2006 - 22:22 #30
god fornøjelse.. og tak for point..
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. juni 2006 - 10:37 #31
ups jeg prøver igen
Avatar billede trickyq Nybegynder
02. juli 2006 - 21:37 #32
Hmmmm hvorfor har du afvist mit svar....??????