Avatar billede h7iws Nybegynder
02. juli 2006 - 23:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

test af program !

Hej Experter.

Jeg vil gerne vide hvad i syntes om mit program jeg har kodet i VB6,
det er et server program skrevet med stor hjælp af folk herinde fra.
Jeg har brugt winsock til at sende det hele over, og har læst en del http (selvom det måske ikke blev det smukkeste jeg fik kodet lige på det område) ...
how so ever ... jeg er nået til det punkt hvor jeg ikke selv kan finde flere underlige fejl, hermed ikke i html'koden for det er ikke mig der har lavet dette, men i selve programmet's operationer, så jeg 'udlover' points'ne til den der kan finde flest fejl i selve programmet ...
programmet hoster siden www.smil.lir.dk jeg regner med at slukke for serveren klokken 04:00 3/7-06 så i har indtil da !
Programmet skal agere server under lan, hvor den skal kunne modtage bestillinger og hvor admins så styrer salg af varerne fra en anden computer (også over netværk)  ...

good hunting, Smil
Avatar billede farving Nybegynder
03. juli 2006 - 00:06 #1
hmm, ved ikke om det automatisk sender en forespørgsel op til kassen, eller om der ikke mangler en "confirm order" ting?

Ellers kan jeg ikke umiddelbart snuse noget op
Avatar billede h7iws Nybegynder
03. juli 2006 - 00:13 #2
hehe, jo, havde lige glemt den del ...
der er en admin-del også ...
www.smil.lir.dk/lan-login
men der skal man være admin for at kunne komme ind ...
Men i er da velkomne til at se om i kan 'bryde ind i den' ...

desuden kan i se hvad i selv sender til serveren af requests på
www.smil.lir.dk/last_get.txt

/smil
Avatar billede farving Nybegynder
03. juli 2006 - 00:16 #3
okay, får ikke lige så meget ud af den last_get.txt udover du henter nogle oplysninger :)

Mvh Carsten
Avatar billede h7iws Nybegynder
03. juli 2006 - 00:26 #4
hehe, nej, det er korrekt, det er nok mest til mig selv ...
Er bare stolt over alle de ubrugelige ting jeg har fået ind i programmet !
Og jeg må tilstå at jeg er overrasket over så mange der allerede har 'testet' programmet ...
Jeg ved godt at det ikke er det helt store jeg har lavet, men det ser da umiddelbart ud til at virke !

alt det 'dynamiske' indhold på siden bliver genereret ud fra flg. filer:
www.smil.lir.dk/
404.htm
admin_main_btn.htm
admin_main_top.htm
admin_usr_btn.htm
admin_usr_mid.htm
admin_usr_top.htm
ban.htm
cart.htm
cart_btn.htm
cart_top.htm
end_tag.htm
ikke_admin.htm
index.htm
koebdenne.htm
main.htm
on_adm_site_btn.htm
start_tag.htm

Smil
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2006 - 00:28 #5
Der er en ting jeg har fundet - hvis du går ind på adminsiden uden at være admin, fører linket tilbage til hovedsiden det forkerte sted hen.
Avatar billede farving Nybegynder
03. juli 2006 - 00:29 #6
jeps tilbage til localhost :)

Tjae af de ubrugelige ting kan nogle faktisk blive brugbare, man ved bare ikke hvornår :)

Mvh Carsten
Avatar billede farving Nybegynder
03. juli 2006 - 00:30 #7
Lige en ting... Hvis du nu vil have tilføjet 50 sodavand så tager det lidt lang tid, men det er som sådan ikke en fejl, endvidere det samme problem hvis du vil fjerne en toast du fik for meget :)

Mvh Carsten
Avatar billede h7iws Nybegynder
03. juli 2006 - 00:33 #8
hehe ...
regnede med at det skulle bruges under lan i en lille klub mig og nogle venner har ...
JA, jeg må tilstå, der er vist en lille fehler der med det link ...
Eller som nogle ville sige det, det er bare en udokumenteret løsning !

btw. i kan sende en mail til mig hvis I skulle være interesseret i selve koden,
how so ever, den er ikke pæn !! og kommentarer er en by i rusland.
min mail er smil@ has.dk

Smil
Avatar billede h7iws Nybegynder
03. juli 2006 - 00:35 #9
hehe, ja, programmet er ikke verdens hurtigste, og det hjælper da heller ikke med min skod-forbindelse ...

Sikker på at du godt kan drikke de 50 sodavand selv ?
hehe

Har da også lidt problemer med at få den til at overføre filer på mere end ca. 35 mb ... men det har det sådan set heller ikke brug for at kunne ! hehe

Smil
Avatar billede h7iws Nybegynder
03. juli 2006 - 03:01 #10
Jeg tager på ferie og er hjemme om 14 dage, så vil kåringen finde sted ...
Smil
Avatar billede farving Nybegynder
03. juli 2006 - 09:47 #11
jamen altså det var jo dåse sodavand, så måske ikke lige 50, men ku godt nappe en ramme ;)

Jeg synes nu ellers det kører rimelig hurtigt... hmm...

Mvh Carsten
Avatar billede h7iws Nybegynder
08. juli 2006 - 00:00 #12
hmm, fakisk er det du skriver: 'pidgeot' at det link ikke fører tilbage til hovedsiden en fejl i programmet, jeg arbejder på det, men jeg vil påstå at det er udslaget i at du løber af med sejeren til points.
De andre omtalte ting, så som at programmet ikke er hurtigt er en kombination af at det er en langsom forbindelse jeg sidder på og den pc systemet kører på (samt en lille anden ting jeg dog også arbejder på) ... men alt i alt virker det vist meget fint!
Mvh smil, og tusinde tak for hjælpen! ;)
Avatar billede h7iws Nybegynder
08. juli 2006 - 00:00 #13
ps, smid et svar 'pidgeot'
Avatar billede farving Nybegynder
08. juli 2006 - 12:23 #14
Hvis han ikke er interesseret så er jeg da, i det mindste bare i en andel

Mvh Carsten
Avatar billede h7iws Nybegynder
18. juli 2006 - 19:08 #15
Tja, jeg skal da ikke have lov til selv at beholde de points,
så det kan vel ikke være andet end fair at først-til-mølle-princippet træder i kraft,
- altså siden pidgeot ikke svarer !

Mange tak for hjælpen any way, Emil
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. juli 2006 - 19:12 #16
Må indrømme at jeg slog abonnér fra her, så jeg har ikke set det - synes dog under alle omstændigheder ikke jeg bør have point for det ene indlæg, så gør mig ikke noget :)